Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af ETF'ere i et APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kan godt være det her bliver lidt teknisk.

Er det korrekt forstået, at beskatning af ETF'ere i et APS følger lagerbeskatningsprincippet?

Altså samme måde hvorpå ETF'ere beskattes på fx et ratepensionsdepot?

Så tænker jeg, at såfremt man allerede udnytter den maksimale indbetaling på en ratepension, så er det en fordel at spare yderligere op i et APS i det tilfælde, at man udelukkende ønsker at investere i ETF'ere ...

Alternativet er at lade pengene beskatte, og så investere i ETF'ere for frie midler - og så rammes man af den skæve beskatning, der er af investeringsbeviser og ETF'ere for frie midler.

Hvis der er noget jeg har misforstået glæder jeg mig til at blive korrekset.

VH. Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06

Jeg vil først sige, at jeg ikke ved om EFT behandles som aktier og obligationer men mon ikke og i så fald lagerbeskattes de hvert år i et ApS

Du skal huske at en sag er hvordan de beskattes i et ApS og en anden at du jo ikke kan få "pensionen" ud af det ApS uden at betale udbytteskat af den og derfor kan jeg ikke lige gennemskue hvor fordelen skulle ligge.  Andre må endeligt melde ind

Lagerbeskatningen PAL i pensionsdepotet er ca 15% mod selskabsskattens ca 25 - og jo så udbytteskat når pengene skal ud.

En livrente kombineret med raten kan måske være en overvejelse. De fleste livrente produkter ligner i dag meget raten hvad angår udbetalingsmodeller - og tager du indbetalingen over 10 år er der jo ingen grænse - idet jeg formoder, at dit spørgsmål må gå på at undgå topskat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:14

Tak for svaret John.

Der er en assymmetrisk beskatning af ETF'ere uden for pensionsdepot, så tab kun kan fradrages med 33% mens gevinst beskattes med op til 45,5%.

Hvis ETF'ere lagerbeskattes i et APS, undgåes den assymmetriske beskatning, da lagerbeskatning er symmetrisk.

At der så naturligvis skal betales udbytteskat gør ikke noget, for det skulle der jo alligevel betales.

Var der blevet investeret i frie midler, efter udbetaling af udbytte fra APS'et, ville investeringen have været underlagt den assymmetriske beskatning.

Hvis det hele altså forholder sig sådan ...

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

Anders Nielsen:
Der er en assymmetrisk beskatning af ETF'ere uden for pensionsdepot, så tab kun kan fradrages med 33% mens gevinst beskattes med op til 45,5%.
således klogere går jeg videre ud i søndagen tak. Ved nogen om der er alm lagerskat for EFT ejet i selskabsform?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)