Det tror jeg heller ikke der er nogen der påstår, essensen er at bagudkompatabilitet er en feature, der kræver ressourcer, der potentielt kunne være anvendt bedre, til at give en bedre applikation til alle med nyere browsere.
Bestemt - men hvis valget faldt på om jeg ville have mere bling på min webshop, eller om jeg ville have flere potentielle kunder, så ved jeg da godt hvad jeg ville vælge :-).
Bestemt - men hvis valget faldt på om jeg ville have mere bling på min webshop, eller om jeg ville have flere potentielle kunder, så ved jeg da godt hvad jeg ville vælge :-).
Det er ingen sag, at konstruerer eksempler hvor bagudkompabilitet er den rigtige feature at vælge. Men det tilfælde som denne tråd handler om, så syntes jeg ChartBeat og får den sags skyld Amino, har valgt rigtigt når de vælger det lækre og funktionelle UI vi ser i dag, fremfor at understøtte gamle versioner af Explorer.
Det er ingen sag, at konstruerer eksempler hvor bagudkompabilitet er den rigtige feature at vælge. Men det tilfælde som denne tråd handler om, så syntes jeg ChartBeat og får den sags skyld Amino, har valgt rigtigt når de vælger det lækre og funktionelle UI vi ser i dag, fremfor at understøtte gamle versioner af Explorer.
Det er ingen sag, fordi det stort set altid er det rigtige valg. Jeg vil ikke kommentere på om chartbeat eller amino har valgt rigtigt - dem om det, men jeg synes den generelle holdning til bagudkompatibilitet i denne debat har været negativ.
Set fra et forretningsperspektiv er det vel ikke smart at skære 20% potentielle brugere fra?
Jeg vil ikke kommentere på om chartbeat eller amino har valgt rigtigt - dem om det, men jeg synes den generelle holdning til bagudkompatibilitet i denne debat har været negativ.
Det er jo ChartBeat og Aminos valg som tråden handler om, men fair nok. Holdningen til bagudkompabilitet er negativ fordi gamle browser versioner holder udviklingen af web'et tilbage, og koster en masse unødvendige ressourcer. Det ville være bedst for alle hvis de gamle browsere var udryddet, derfor kan er det oplagt at se positivt på firmaer der tager springet og ikke understøtter de gamle browsere.
dkchokk:
Set fra et forretningsperspektiv er det vel ikke smart at skære 20% potentielle brugere fra?
Det kan det sagtens være hvis de i stedet kan bruge resourcerne på at skabe 50% mere værdi på deres resterende 80% potentielle brugere. Hvis de kun kan skabe 5% merværdi er det selvfølgeligt en dårlig ide.
Jeg syntes desværre jeg bruger lidt for lang tid på denne tråd, og føler ikke rigtigt der kommer noget nyt frem, så jeg skriver nok ikke mere i den.
Det er jo ChartBeat og Aminos valg som tråden handler om, men fair nok.
Tråden handler vel om, om det er smart for en virksomhed at udelukke brugere pga gamle browserversioner - med udgangspunkt i ChartBeat/Amino.
Lundsby:
Det ville være bedst for alle hvis de gamle x var udryddet.
Det samme kan man jo sige om android versioner, om ios versioner, og så videre, og så videre... Spørgsmålet er så, hvor langt tilbage man vil understøtte.
Lundsby:
Jeg syntes desværre jeg bruger lidt for lang tid på denne tråd, og føler ikke rigtigt der kommer noget nyt frem, så jeg skriver nok ikke mere i den.
Så vil jeg opfordre dig til at undlade at svare på dette indlæg :-).