Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dell kræver 500 i rykkergebyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lejet en computer gennem dell og derved GE- kapital. Denne fungere fint, men da jeg forleden for betalt den nyeste regning i bunken og ikke den ældste modtager jeg en rykker nr. 2. Den første lød på kr. 100 og nr. 2 lød på 500 kr.

Jeg ringer og fortæller dem venligst, at reglen MAX hedder 100 kr. * 3 med min. 10 dages mellemrum. Her fortæller han mig, at det ifølge deres bestemmelser er 500 kr. ved nr. 2,da det står i deres regler og de er udfærdiget af deres juridiske afdeling. Jo jo siger jeg, men de skal vel stadig følge den danske lovgivning?

han forlader tlf i 30 sek. og vender tilbage med "når jeg er erhvervsdrivende gælder de samme regler ikke"

hmm tænker jeg.... kan det passe?

Vi havde en meget god snak og derfor, vil jeg nu forsøge, at dokumentere at de er fuld af "gas" :) så jeg har fået en mail hvor jeg kan sende det sort på hvidt....

Kan i hjælpe mig? Jeg har kikket og fundet mange steder hvor det står med de 100 kr., men ingen steder hvor der også står at det gælder for erhvervsdrivende. .....måske er jeg bare forkert på den.

Mvh Kenneth Boysen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:12
Citat fra Dansk Handel & Service:
Fra 1. juli 2002 er det tilladt at kræve et rykkergebyr på 100 kr. selv om det ikke er aftalt på forhånd. Loven tillader vilkår om højere rykkergebyrer mellem erhvervsdrivende, men der er ikke en tilsvarende aftalefrihed overfor forbrugere, hvor gebyret højst kan være 100 kr. inklusiv moms.

Hvis det de skriver er korrekt og der står noget om rykkergebyr angivet i deres betingelser, tror jeg desværre ikke du kan stille noget op.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:17

For fanden Sune, det var ikke det du skulle finde Wink, ja den er ikke til at komme udenom.

Tak for svaret det var skønt også selvom jeg ikke "slap"..... men så lærte vi lidt i dag også.

Mvh Kenneth Boysen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:33
Beklager ;)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)