Så er jeg her igen. Det er nu et år siden jeg startede min sidste webshop, som jeg sidenhen har solgt. Nu er jeg klar med mit næste lille projekt, og skal be´ om jeres hjælp igen.
Shoppen (whatbunkers.com) er i teorien live, og man kan bestille nu da varene er på lager. Jeg mangler dog en masse småting, men før jeg bruger tid på dem, og begynder at bruge penge på adwords og promovere den på facebook og andre steder, vil jeg gerne have jeres input. I plejer at komme med guld input og fange alt det jeg misser :-)
Shoppen er kun på engelsk endnu, da jeg har ambitioner om at sælge i hele verden og ikke kun Danmark. Jeg laver nok også en dansk version snart. Skal bare lige have knækket hvordan man automatisk lander på en dansk version, hvis man kommer fra en dansk ip adresse (kom frisk Prestashop eksperter :-)).
Ja, rigtigt. Jeg har lidt problemer med at ewire ganger prisen med 7,5 når man skal betale med DKK, hvis default valuta er EUR, men det skal jeg helt klart have fikset. Tak for input.
Dog har jeg lige et par ting, som mine øjne faldt over;
1) Hvis man vælger at sammenligne nogle af produkterne, og man kommer ind på "compare" siden, virker dér til, at være lidt fejl hist og her. Bla. "View" og "remove" knappen. Dertil er der over "add to cart" knappen en firkantet kasse - Dét kunne evt. være boksen hvor man indtaster hvor mange man ønsker. Men kan kan ikke bruge den til noget lige pt. da den er placeret over "add to cart"
2) Din "About us" side er super kedelig! Tre linjer med tekst, og ellers intet andet. Der mangler billeder, eller noget andet, som kan gøre siden mere interessant at kigge på.
Hvorfor er alting på engelsk - henvender du dig udelukkende til kunder der taler engelsk til dagligt, eller er det med samme vinkel som når der på gågaden i Danmark skiltes med "sale" ?
Hej Martin. Det er en fin shop. Meget typsk Prestashop, og hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg sige, at Prestashop var lavet af tyskerne! Korrekt og funktionel, men ikke så sprudlende...
Er enig med Retro Media i det med at About Us er kedelig. Find på mere tekst, men IKKE salgstekst! Det skal være om din baggrund og visioner.
Håber du kan bruge videoen til noget. Jeg har mere om netbutikker på min hjemmeside og du kan tilmelde dig nyhedsbrevet, hvor jeg primært skriver om webshops og websites.
1) Den havde jeg fuldstændig glemt. Jeg synes selv den er lidt overflødig, så jeg havde egentlig tænkt mig at fjerne denne feature.
2) Ja, prøvede igen i går, men klappen går ned hver gang jeg skal prøve at finde på noget. Jeg er ikke ude på at redde verden eller revolutionere golftøjindustrien, så jeg skal lige have fundet en vinkel der er lidt interessant.
Jeg henvender mig til alle og derfor faldte valget på Engelsk. Som nævnt i Debat indlægget overvejer jeg en dansk side, men så skal jeg finde ud af hvordan man lander på den side hvis man har en dansk IP adresse. Har ikke knækket den endnu.
Hold da op Poul. Det var da kanon at du gad bruge tid på at give så grundig feedback. Jeg sætter mig lige i aften når unger er lagt og ser hele videoen igennem, og vender tilbage.