godt spørgsmål - Det enkle svar er, at det er altid brugerens ansvar og aldrig sælgerens ansvar at informere. Du kan købe tonsvis at ting der ikke må bruges på den ene eller anden måde, og kun den der bruger det kommercielt har ansvaret. Sælgers eneste ansvar er, at sikre at produktet har de korrekte mærkninger og evt sikkerhedsanvisninger hvis noget kan bruges forkert - men også det har sine begrænsninger. Du kan ex i Hong Kong købe masser af fake Breitling og Rolex ure og du må tage ET med hjem hvis du har det på armen men ikke få det hjem via post og ikke under nogen omstændigheder for videresalg. Det er altid dig, der vil bruge tingene kommercielt der har det 100% fulde ansvar når du bruger noget til videresalg osv.- Du kan aldrig gå tilbage og sige, at sælgeren da ikke sagde det var en kopi eller at den var begrænset i forhold til kommercielt brug eller oplyse om regler for paralelimport osv - kun DU vil ha ansvaret for kommercielt brug. Sælgers ansvar er KUN hans B2C ansvar - ikke i forhold til han handler med dig B2B i den sammenhæng vh John H |
Kirsten E:Det er faktisk ikke rigtigt. Hvis det fx er Disney-stof må det ikke forarbejdes til videresalg. Jeg sælger selv stoffer, og der er faktisk en del designs, der er mærket 'not for commercial use'. Så inden du bruger stoffet til kommercielle produkter, er du nødt til at kontakte producenten.
Hej Kirsten
Tak for at du afklarede det. Det var ny viden for mig.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen