Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en god nem måde at optimere billeder i wordpress?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stadig lidt begynder udfordringer med wordpress.  Det betyder blandt andet at meneg af de billeder jeg uploader via backend har størrelser på op til 500kb, men jeg så egentligt de helst ikke fyldte mere end måske 150kb.

Mit spørgsmål er om der er en smart metode til at komprimere billederne der er uploadet (evt via et plugin), og om det kan gøres på en måde så det fx stadig beholder den pixelstørrelse jeg gav det oprindeligt?

Alt dette selvfølgeligt for at give mit site bedre hastighed.

Det er lige nu primært på www.elskdigglad.dk at jeg gerne vil kunne få billeder til at fylde mindre.

Håber spørgsmålet gav mening og at nogen kan hjælpe med gode råd til gavn for alle.

Jeg har googlet, men synes umiddelbart der blot kommer resultater op for resizing, men det er måske det samme?  Jeg vil are ikke risikere at et billede lige pludselig ikke kan fylde bredden på fx slider eller full width billeder i mine indlæg.

Tak:)

Vh Rasmus

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har med succes brugt WP Smush.it. Der har du også mulighed for at tage samtlige billeder, og kværke hele bundtet i gennem en formindskelse, så filerne kun fylder en brøkdel af det tidligere, uden at du står tilbage med et pixeleret billede.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak...fedt:)

Vil det sige at jeg kan køre dem igennem smush it og så vil de fx stadig kunne være fullwidth på mine sider selvom de er blevet "mindre"?

Vh Rasmus

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sikkert ikke komme med et godt svar på dit spørgsmål men foreslår istedet:
Lav en "action" i Photoshop, der resizer billeder til den størrelse du har brug for og gemmer dem i den mindste størrelse, som du selv bestemmer.

Det minder om en makro som man kender det fra andre programmer og du slipper for at makke med hver enkelt billede men kan tage dem alle i et hug.
http://helpx.adobe.com/en/photoshop/using/creating-actions.html

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Vil det sige at jeg kan køre dem igennem smush it og så vil de fx stadig kunne være fullwidth på mine sider selvom de er blevet "mindre"?

Ja. Det er filstørrelsen der bliver mindre, ikke selve bredden og højden.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)