Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

7-eleven - ved du, hvilke avancer de kører med?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der sad en enkelt eller flere som ved, hvilke avancer 7-eleven i gennemsnit gerne vil have på deres produkter?

/Simon

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt forskelligt, hvilken produktgruppe vi snakker om og hvad de kan forhandle sig hjem til. De kan nok ikke bestemme meget omkring avancen på Coca-Cola, da den sælger utrolig meget - mens de nok kan forhandle en bedre avance på plads på en dårligere sælgende sodavand.

Hvis du har et produkt som du gerne vil have de skal sælge, så find ud af hvilken avance DU vil have!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KennM

Jeps, også derfor jeg gerne ville kende den gennemsnitlige avance, for så kunne jeg selv vurdere et interval ud fra en produktgruppen :)

Nu er det ikke altid et spørgsmål om hvilken avance man som sælger vil have - men hvilken pris man kan blive enig, som tilgodeser begge parter.

Hvis jeg ved hvad en eventuelt kunde, ville være tilfreds med så er det nemmere for mig at komme med et godt udspil fra starten af.

/Simon

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gennemsnitlig avance? Synes du skal læse mit første indlæg igen, for du kan ikke få en gennemsnitlig avance - da det kommer an på, hvad 7-Eleven kan forhandle sig frem til. Det betyder altså, at avancen for 7-Eleven på Coca-Cola ikke er den samme som hos fx Bilka.

Så igen, bør du se på hvilken avance du har brug for i forhold til din indtjeningsgrad og så vil 7-Eleven derefter komme med deres udspil.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja De tjener vel 50 øre pr liter solgt benzin eller diesel og 2000% avance på kaffe. Dit spørgsmål er meget svært at svarer på

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sætter pris på jeres svar - og det er sikkert mig der ikke har præciseret det nok... Men det ville være fint, hvis det var en som havde erfaring med 7-eleven gennem ansættelse, som eventuelt kendte lidt til deres avancer.

At man ikke kan definere en gennemsnitlig avance, den holder ikke, for selvfølgelig kan man det. Alle virksomheder har et internt tal, som man gerne vil ligge på i snit. Så ligger Coca Cola givetvis lidt under, mens slik holder en en højere avance. Men det er rart nok at vide om de sigter efter 20-25 % avance i snit eller 35-40 %

7-eleven modtager godt nok betaling for brændstof, men det er Shell tanke de betjener :)

Jeg håbede bare, at der var en med et internt kendskab, som kunne kloge lidt i tallene, så jeg kunne holde dem op mod almindelige supermarkeder.

/Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej masser af virksomheder og eller butikker har helt forskellige avancer på cola, slik, outsider sodavand, smøger, hjemmebrygget kaffe det kan svinge mange 100% - der kan tilmed være varegrupper der sælges med 0% for at lokke kunden ind og købe andre varer.

faktisk kunne det meget vel være ulovligt (ville være) hvis nogen kva deres ansættelse/tidligere ansættelse afslørede indkøbspriser for nogen de havde fået priserne fra gennem deres ansættelse, men det er jo en anden sag, lige at skrive dem på nettet ville jeg bestemt ikke råde til

generelle bestemmelser fra Djøf:

Markedsføringsloven § 19 indeholder nemlig et forbud mod, at tidligere ansatte efter ansættelsesforholdets ophør videregiver eller benytter erhvervshemmeligheder, som de har fået kendskab til i løbet af ansættelsesforholdet.

En oplysning eller særlig viden, som du har fået i løbet af ansættelsesforholdet, er en "erhvervshemmelighed", hvis det angår et kommercielt eller driftsteknisk forhold, der kan bruges i erhvervslivet, og som har en økonomisk eller konkurrencemæssig betydning for virksomheden, og oplysningerne ikke i forvejen er almindeligt kendte.

Typiske erhvervshemmeligheder kan være formler, metoder, konstruktioner, kunde-kreds/kundeemner, salgs- og indkøbsforhold, interne tal og priskalkulationer/priser m.v.

Hvis du overtræder markedsføringsloven, kan det have strafferetlige konsekvenser for dig, ligesom du kan blive dømt til at betale erstatning til din tidligere arbejdsgiver, eller der kan blive nedlagt et fogedforbud mod, at du fortsætter med at overtræde loven.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)