Hej Jeg søger en importør af diverse LED lyskilder i EU og helst i DK selvfølgelig. Lyskilderne skal overholder gældende regler her i landet og være CE-mærket med dokumentation af testresultat fra anerkendt prøvningslaboratorium. Lyskilderne skal være fra østen, i håb om billigere priser end de anerkendte lyskilder fra bl.a. Philips, Osram osv. her i EU. De prøver jeg selv har købt via ebay fra Kina, har desværre ikke levet op til reglerne. Derfor søger jeg en importør der er kompetent på området. Som udgangspunkt ønsker jeg ikke selv at importer dem hjem og få lavet CE-mærkning på dem, da der må være andre som har påtaget sig denne opgave. Her vil jeg lige gøre opmærksom på, at et CE-certifikat fra producenten i Kina ikke kan accepteres. Produkterne skal prøves og mærkes her i EU! Når de rette produkter er fundet (under 10 forskellige), så har jeg kunder i en speciel niche her i DK som står med åbne arme. Potentialet er ikke uvæsentligt. Planen er at åbne en webshop hvorfra de kan bestilles og her er der 2 muligheder. Enten at jeg selv indkøber, lagerfører og ekspedere produkterne til kunderne eller som et affiliate program. Nu bliver det en smule teknisk (læs kun hvis du interesserer dig for det): Et par sidste ord vedr. mine strenge krav til CE-mærkning. Det vil kun være et spørgsmål om (kort) tid før sikkerhedsstyrelsen kaster sig over alle de kinesiske lyskilder på markedet, og når det sker, kan det blive bekosteligt for importøren. Et eksempel hvor jeg virkelig blev overrasket, er denne kertepære fra Kina. Selve driveren (de lille print), ligger frit og roder rundt i soklen af pæren. Det nederste hvide er plast og det guld-farvede er aluminium! De strømførende kontaktflader rører ved metallet i nogle af pærerne. Årsagen til at man umiddelbart ikke får stød, er at højspændingsdelen af printet ligger i bunden hvor der er plast og lavspændingsdelen i toppen. Men hvis der sker en kortslutning på printet, så... Denne kontruktion vil næppe leve op til kravene som vi kender dem her i EU. Pærerne har ikke CE-mærkning, men jeg er nu rimelig overbevist om at de gerne sender en hel kasse mærker som jeg selv kan klistre på. Producenterne udenfor EU kan være ligeglade med denne mærkning, da de aldrig vil kunne sagsøges. Det er importøren i EU som har ansvaret. Håber ikke at jeg har skræmt alle væk, men derimod får henvendelse fra en seriøs importør der vil samarbejde med mig på området, eller at en af jer kan henvise til en i EU. PFT Frank Thomsen |
Hej Frank Thomsen.
Vi importere LED pærer og LED bånd i massevis.
Vi sikre os altid kvaliteten og muligheden for overgang når vi får nye produkter på lager.
Alle vores pærer er CE og Rohs, dog ikke certificeret i EU, men vores ingeniør dobbelt tjekker altid hver sending for at kvalitets sikre de varer vi får.
De Pærer der har driver vi sælger er for det meste helstøbt ned i plastik, så man sikre det ikke kan give stød.
Vores pærer overholder også DIM2.
Vi vil selvfølgelig gerne stille gratis prøver til rådighed så du kan sikre kvaliteten.
Alle vores pærer bliver testet med et håndholdt spektrometer, Vi har allerede et samarbejde med DTU omkring test, hvis du aftager nok kan vi lave en testrapport til dig.
Den pærer du har der minder mig om denne video på youtube:
Skriv endelig tilbage her eller på mail: support@dioder-online.dk
Venlig Hilsen
Stefan Mougaard Olsen
Indehaver
www.Dioder-online.dk