Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opencart. Kan ikke få VQMOD til at fungere... Nu skal det altså du'

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i alle eksperter.

Jeg er igang med at bygge mig en webshop i Opencart. Der er flere ting jeg rammer panden mod muren med, og har brug for hjælp.
Det er gået op for mig at der er flere ting i Opencart der ikke er egnet til det danske marked - bl. a moms.
Jeg kan se på nettet at flere også har samme problemer, og i stedet for at skrive i koderne, så er VQMOD åbenbart det bedste - også til at få rettet op på min hovedpine.

Jeg har fået installeret VQMOD på serveren, men det skal siges at der var nogle problemer under installationen, der gjorde at jeg var nødsaget til at fjerne .htaccess filen midlertidigt - ved ikke om det har gjort en forskel.

Men installeret blev det, og VQMODMANAGER ligeså. Så tilsyneladende ser det godt ud uden fejlmeddelelser på sitet, men der sker bare ikke noget når jeg tilføger en ny mod - (Bl.a den der skulle rette op på mine moms-problemer)
De installeres fint men når VQMOD skal til at træde i kraft er der noget der stopper den. 
I min fejllog kan jeg se dette:

REQUEST URI : /
MOD DETAILS:
modFile : /customers/b/1/b/++++mitdonmæne+++/httpd.www/vqmod/xml/Add-Tax-To-SubTotal-Shipping-Coupons-1551c.xml
id : Add Tax to Products, SubTotal and Shipping
version : 1.5.5.1c
vqmver : 2.1.5
author : thbr02

File Name : catalog/language/danish/total/sub_total.php(0)
VQModObject::applyMod - SEARCH NOT FOUND (ABORTING MOD): $_['text_sub_total'] = 'Delsumma';

Som man kan se på nederste linie så vil den "applyMod, men så sker der noget.

Jeg er villig til at betale en Opencart guru en skilling for at hjælpe mig med at få det sidste op at køre - nu skal det bare virke.

Håber på lidt hjælp fra eksperterne.

Mvh

Lars 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:28

Hej.

Dmedia:
VQModObject::applyMod - SEARCH NOT FOUND (ABORTING MOD): $_['text_sub_total'] = 'Delsumma';

Den e linje fortæller dig, at det du forsøger at modificere ikke findes i den fil du forsøger at modificere. - Så det ser ud til at VQMOD gør sit arbejde... Der er bare ikke noget at gøre!

Er du sikker på mod'et er til den version af OpenCart?

Det ser derudover også ud til, at det du vil modificere er i language-filen... Er det rigtigt?

Det den fortæller dig er HELT præcist at order 'Delsumma' ikke forekommer i den danske language-fil... Det virker vel egentlig ikke mærkeligt?!

Tilmeldt 17. Oct 12
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 20:33

Hej, 

tak for dit svar.

Jeg er rimelig sikker på at mod/versions er iorden. Har snart været igennem alt :)

Delsumma er fordi at det er et svensk XML fil der - men gør det en forskel? Ville der så ikke bare stå "delsumma" på mit site?

Jeg er glad for at du siger at VQMOD tilsyneladende fungerer som det skal. Det er da en start.

Der kommer også bare lignende fejl ved andre mods...

Hvad skal jeg så gøre nu mon? 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:43

Dmedia:
Delsumma er fordi at det er et svensk XML fil der - men gør det en forskel? Ville der så ikke bare stå "delsumma" på mit site?

Jeg tror du skal grave lidt i, hvordan VQmod virker. - Det VQmod gør... det ENESTE VQmod gør... er at lede efter noget bestemt i filerne, og erstatte det med noget andet.

Det den siger til dig er, at søgning efter Delsumma ikke gav noget resultat, hvorfor modet er stoppet! 

Tilmeldt 17. Oct 12
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 20:46

Måske skal jeg lede efter en engelsk mod der kan bruge termerne fra den engelske languagepakke... Jeg prøver mig lidt frem.

Tak 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:48

Det er jeg ikke sikker på hjælper dig... Hvad skal du i det hele taget med det mod? - Det er ikke normalt at andre language-fil med VQMOD.

Tilmeldt 17. Oct 12
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 20:54

Hvilket mod taler vi om nu ? 

Det jeg virkelig har brug for et noget der kan sørge for at mine varer bliver moms'et rigtigt - også ved checkout. Som standard så kan jeg ikke få det til at virke i Opencart. Jeg prøvede at installere PrestaShop på et andet domæne - og den gør det nærmest standard.

MEN - der er nyt i sagen. Nu har jeg prøvet et andet mod der fjerner "EKS MOMS" prisen på varen i shoppen, og den virkede med det samme. Så jeg kan konstatere at VQMOD i sig selv virker på mit site.

Det tog også to hele dage for mig. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:19

Dmedia:
Det tog også to hele dage for mig. 

Ja... Det er jo det der er fedt... - Så har man gjort det selv....

Ellers skal man jo bare betale sig fra det... Det kan alle jo. Wink

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)