Jeg er sikker på, at spørgsmålet i overskriften er stillet mange gange. Jeg har i mandags "sat" min lille virksomhed på Amino.dk. Min hjemmeside hedder: www.skrivehjælpen.dk. Jeg er måske for optimistisk, hvis jeg troede at den kort efter kom på Google, når der fra Amino.dk bliver linket til hjemmesiden. Men mangler jeg noget eller er jeg blot utålmodig? Læser du dette indlæg må du gerne prøve linket.
Hej Jan
Der er rigtig mange ting, som du kan gøre for en bedre placering i Googles SERP - eller for at fremskynde indeksering.
Du kunne starte med at definere dit segment. Herefter finder du nogle bestemte ord/sætninger, som du tror din målgruppe vil bruge, når de skal finde, hvad du tilbyder..
Du laver herefter gode, spændende og relevante tekster med de ord/sætninger - og laver title tags og meta descriptions på din hjemmeside.
Igennem hele dit arbejde er det en god idé at inddrage 'call to action' f.eks. Læs her, kontakt mig, ring nu, køb nu osv.
Helt basalt og overordnet handler det om at lave godt og relevant indhold, som din målgruppe finder interessant og spændende. Sørg gerne for at varriere dit sprog, og tilstræb din hjemmeside (og tekster) er så spændende, at andre vil linke til det..
Hvis du jævnligt laver gode tekster til din side, øger du chancen for at Google hurtigere indekserer din side - og vil fremover oftere sende sin 'robot' forbi din hjemmeside - Google elsker gode tekster (ligesom din målgruppe)
Er du i tvivl om noget, så er du meget velkommen til at skrive til mig.