Er i tvivl om det er rette kategori men ellers må I sige til. Jeg søger løbende jobs som lagermedarbejder/truckfører og har lagt mærke til at en del virksomheder forventer at man har kendskab til SAP og LEAN. Håber nogen kan forklare mig flg: 1) Hvad er LEAN udtryk for? 2) Hvad er det specifikt man skal vide m.h.t. SAP for at kunne arbejde som lagermedarbejder/truckfører? 3) Findes der jer bekendt nogle SAP kurser hvor man helt kan undgå at skulle betale et stort kursusgebyr? (jeg har en lille deltidsvirksomhed - jeg er ikke i en A-kasse men klarer mig som dagen bringer) |
LEAN er en arbejdsmetode og en række retningslinjer til at optimere arbejdsprocesser. Ved at kigge på hvert enkelt led i en arbejdsproces og måle på den, typisk i arbejdstid eller kroner og øre, bruger man LEAN principperne til at forenkle, afkorte arbejdsgange, eller simpelthen gøre dem hurtigere. Det kan man også med lidt sund fornuft og overblik, men LEAN hjælper til når det bliver komplekst
SAP i forbindelse med lagermedarbejdere, må vist referere til et lagerstyringsprogram. Det har du sikkert rendt på før, om ikke fra SAP, så fra en anden producent.
SAP systemer er ret store og dyre, så mit gæt vil være at kurserne sikkert også er derefter