Ja det er jo ikke lige umiddelbart godt for mig så ! |
Hej Johnny
Der flere domme, bl.a. denne
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1815027&vId=0
Tonny
Ja det er jo ikke lige umiddelbart godt for mig så ! |
Hej Johnny Der flere domme, bl.a. denne http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1815027&vId=0 Tonny |
Jep Johnny: Det har mig bekendt været tilfældet i mange år, at modtager man ikke løn men man ikke få udbetalt skattefri kørstelsgodtgørelse, også med i dette HER hvor der også linkes til skats juridiske redegørelse 2013 Selvstændige som driver personlig virksomhed må få statens takster som fradrag i personlig indkomst, ved at de regulerer virksomhedens driftsresultat ned til skatteresultat, med værdien af kørepenge efter nøje ført kørebog - så de kan få glæde af kørepenge uanset hævninger - da der jo ikke eksisterer løn i personlig virksomhed (uden VSO) Det er dermed ejere af selskaber der rammes af reglen, for her skal der, for at få kørepege, udbetales løn - og tilmed løn i et rimeligt omfang for hovedejer, før der må udbetaltes kørepenge OG - For ansatte gælder samme i sagens natur, de skal være lønmodtagere (og dermed få løn) OG hvis kørepenge medfører ned-regulering af brutto lønnen - så mister man skattefriheden for den del Lønsystemer som f.eks. danløn låser også for muligheden for at indberette kørepenge ud til en medarbejder der ikke samtidigt får udbetalt løn vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John Tak igen for dit (igen) meget gode svar. Jeg fik sidste år minimal løn, for at genrejse min egenkapital. Har dog også et personligt ejet i 2013. Mit lønbureau har ikke låst for kørepenge. Det er måske fordi der er lidt løn? Johnny |
Ja, og det sker også, selv ved en kontrol, at SKAT faktisk godkender dette, hvis der vel at mærke forefindes et korrekt kørselsregnskab. Der er også mange, som aldrig bliver opdaget, grundet den lemfældige kontrol fra SKAT's side. Tonny |
Hej Tonny Jo, men: Når flere, som jeg, måske har selvskab og enkeltmandsfirma så kan SKAT jo godt lave egen forskudsregistrering. Jeg kører pt. en sag, da de (SKAT) mener at mit privatforbrug i enkeltmandsfirma er for lavt!. Derfor er ALT, bilagslister, kørebog, osv, osv sendt ind. Det var en indskudt bemærkning, men altså i mit regi; der forefindes en særdeles korrekt kørebog. Johnny |
Hej Johnny Nu har jeg jo fulgt dine indlæg her på Amino, og er på den baggrund ikke i tvivl om, at du har mange erfaringer og heraf også styr på dine forhold incl. kørebog. En skattesag om privatforbrug kan være "tricky" affære, så jeg håber du og dine rådgivere har fat i den "lange ende". Den sidste sag jeg deltog i for en kunde startede i 2004 vedr. året 2001, og blev afgjort til kundens fordel i byretten i 2010. (Dette skyldtes dog bl.a. kommunesammenlægningen i 2007, hvor hele sagen i Landsskatteretten og kommune "forsvandt"). Held og lykke med skattesagen, som jeg håber du får lukket hurtigst muligt. Tonny |
Hej Tonny Tak for dit svar. Nu var det ikke for at løbe udenom trådstarter, men for at få alle facetter med. Det at være selvstændig; det før "drenge" til mænd. Jeg har for længe siden sat mig ind i mange ting. Jeg laver ikke dobbelt bogholderi, men triple!. Og jeg husker saglige Piet Hein´s Gruk: "Hvis du en dag får en sten i den ene sko, så vær glad det var een, tænk hvis det var to" Johnny |
Ja det må jo så siges at være at afskære sig fra visse kunder. Så det er da godt at mange andre systemer håndterer det uden problemer :-) |