Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungere momsen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal sælge 'fødevarer' fra Tyskland.

Når jeg køber af min leverandør, skal jeg betale 7% Tysk moms.

Når jeg så sælger i Danmark, skal jeg pålægge 25% moms.

Kan jeg trække noget af alt det moms fra igen?

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 16:22

hmmm, så vidt det er mig bekendt så skal du ikke betale de 7% hvis du importerer til Danmark. Dvs. du skal opgive dit moms nr. til den tyske leverandør.

Hvis du har betalt, så kan du får de 7% tilbage, men det er lidt mere kringlet end som så.

Hvis jeg er galt på den, så håber jeg at andre kan svare

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:30

Husk lige på at du skal være godkendt af fødevarestyrelsen før du må importere fødevare.

Udover det skal du være moms registreret, De forhandler i Tyskland skal sælge varen uden tysk moms til dig. Du skal så pålægge varen dansk moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33

Hvis du er moms registreret skal du ikke betale tysk moms (men der kunne være punktafgifter og andre regler at tage hensyn til med fødevarer)

Den der sælger til dig lægger ikke moms på og du skal så bogføre og angive importmoms fra EU ved at lægge 25% å prisen og angive som importmoms under salgsmoms - men når det er til videresalg, så lægger du helt samme beløb på som købsmoms. Mig bekendt vil alle normale regnskabsprogrammer automatisk gøre det korrekt når du bogfører på en konto for import varer EU

Du kan læse om IMPORTMOMS HER som er noget du er nødt til være sat lidt ind i for at kunne importere korrekt

Du skal så lægge 25% moms på ved salget og det er så dine kunder der betaler det - du opbevarer bare og giver til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)