af en tysk webshop fik jeg en delvis betaling tilbage af en ordre, jeg gennemførte, da et af produkterne ikke fungerede for mig. Nu fik jeg en besked om, at shoppen har betalt tilbage, hvilket også kan ses i oversigten i paypal. Dog er pengene ikke kommet.
Nogen der ved, hvordan det fungerer? Kommer de på kortet? Og hvor lang tid går der? Jeg har ikke kunnet finde noget på paypal omkring dette.
Hvis pengene står på din Paypal konto, skal du selv aktivt bede om at få dem udbetalt til det kort du har tilknyttet, under den funktion der hedder "withdraw"
Hvis man er sælger af et produkt, står pengene på kontoen, og man skal selv bede om at få dem udbetalt (som Rasmus forklarer).
Men..
Når der er tale om at man modtager penge retur for noget man har købt, så går pengene tilbage til den "funding source" som ligger til grund for den oprindelige transaktion.... Dvs. At hvis du har knyttet et Visa kort til din PayPal konto, og købet oprindelig blev debiteret dette kort, så er det samme kort som sidenhen krediteres såfremt der skal laves en retur.
Retur av penge til kortet tager oftest mellem 1-3 bank dage.