Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enmandsfirma hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Fra  skp/mentor service Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino.

jeg er uddannet pædagog og kunne godt tænke mig at oprette en enmandsfirma.

jeg har et fuldtidsjob på 37 timer.

jeg kunne godt tænke mig at oprette et firma hvor kommunen kan bruge mit service…som støttekontaktperson.

1. jeg skrive dette fordi kommunen vil gerne hyre mig som støttekonataktperson men de har brug for et cvr nr.

Også tænkte jeg hmmmm…….det kunne være en rigtig god ide.jeg har altid drømt om at have mit eget lille firma…og nu har jeg chancen. jeg forventer ikke pt. at tjene KASSEN…..men man ved aldrig, måske udvikler det sig og bliver til noget større.

mit spørgersmål er som en total nybegynder er.

1. Hvordan oprette jeg et cvr nr?(så kommunen kan betale mig løn)

2. Hvordan betaler jeg skat af det jeg tjener?

3. Er der noget jeg skal tage højde for…..som jeg ikke har skrevet????

…… i må gerne skære det ud i papa for mig "step by step" hvordan jeg kommer igang!!!!

Tak på forhånd

Uri.

Fra Store-Heddinge
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Urbancouture Skrevet kl. 19:36

Jeg svare lige lynhurtigt på dit spørgsmål nummer 1.

Du skal ind på www.virk.dk 

Derinde opretter du dig som selvstændig i et enmandsfirma, det er nemt og lige til men dog skal skat bruge ca 14 dage på behandlingstid til dit CVR nr.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Fra  skp/mentor service Skrevet kl. 19:41

tak philipBig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41

1 . du går ind på virk.dk og opretter ny virksomhed som personlig virksomhed - CVR - koster ikke noget læs mere HER MED LINKS Kommunen må inden fortæller dig om de skal ha faktura med moms, eller om det du udfører går under lønsumsafgift - det vil de vide når de beder dig om CVR

2 Du skal føre fuldt regnskab - indtægter og udgifter og du opgiver dit overskud til skat og betaler samme skat af det som af din sidstetjente krone fra arbejdet, op til topskttegrænsen - læs om SKAT PERSONLIG VIRKSOMHED OG ANDET og du vil se, at du ikke som sådan hæver løn men betaler af dit overskud som også angivet HER OM IKKE LØN 

God vind med det  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 18:58

Det er måske mig der har misforstået noget, men vil der ikke være tale om et almindeligt ansættelsesforhold ?

bb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29

bb:

Det er måske mig der har misforstået noget, men vil der ikke være tale om et almindeligt ansættelsesforhold ?

bb

Næppe. Trådstarter har fuld tids som pædagog og nu vil kommunen tilbyde hende noget oven i eller til erstatning kom - men til det skal kommunen ha sagt hun skal ha CVR så jeg tror kommunen har godt fat i, at det er noget med virksomhed de skal ansætte til det ekstra

Hvis det bare var fra fuldtids pædagog til støttepæd som ansat ville kommunen ikke be om at vor trådstarter skulle ha CVR - Til gengæld er det så langt fra sikkert at det i forhold til kommunen er fuldt tid som selvstændig i den funktion

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)