Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaskrivning og gratis gave

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige åbnet min webshop idag og når jeg sælger noget sender jeg en lille gave med til kunden uden beregning.

Skal denne gave være påført på fakturaen med kr. 0,- eller bestemmer man selv det?

Hvis den skal er der så krav til hvor og hvordan det står?

Pt. har jeg ikke så mange muligheder andet end denne: (sådan som mit faktura er sat op)

1. Varerækker med produktnavn, antal, pris, varenummer, momskode

Derefter komme der sammentælling på denne måde:

Sub-total:

heraf moms 25 %:

leveringsmåde:

Total:

Det eneste sted jeg så kan komme til at tilføje ekstra selv er faktisk mellem leveringsmåde og total beløbet. Må man godt det, altså skrive den slags i dette afsnit, hvis man kan kalde det sådan??

 

Mange hilsner Githa

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke, det er relevant at skrive det på fakturaen. Det er vel en ren reklameudgift (under forudsætning, at det ikke kun er få, udvalgte kunder, du sender til...).

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette/Inloco:

Jeg mener ikke, det er relevant at skrive det på fakturaen. Det er vel en ren reklameudgift (under forudsætning, at det ikke kun er få, udvalgte kunder, du sender til...).

Dvs. man skal ikke gøre det iflg. diverse regler?

Det er en udgift for mig og ikke nogen andre. Tror dog jeg vælger det ikke er en reklameudgift og lader vær at fratrække moms på det køb jeg har gjort af gaverne. Føler kun man kan gøre dette ved ting hvor ens firmanavn står på, men typisk mig at sikre mig i alle enderSmile

Det er til alle kunder, indtil jeg ikke har flere af denne gave - men så bliver der nok indkøbt noget andet, men lidt skal de altså have.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du giver noget væk fra dit eget varesortiment, som kunden ellers ville skulle betale for, kan det være praktisk at have en 0-linje på fakturaen af hensyn til din varelagerstyring. Men hvis du har købt små "et-eller-andet", som du bare lægger ved, er det en reklameudgift.

Kopieret fra skats vejledning til ligningslovens afsnit om driftsudgifter: "I modsætning til repræsentationsudgifter er det karakteristisk for reklameudgifter, at de normalt afholdes over for en ubestemt kreds af kunder eller potentielle kunder. Reklameudgifter tager endvidere sigte på at opretholde en virksomheds almindelige omdømme eller fremme dens interesser ved at gøre den kendt og fordelagtigt bemærket." Så hvis der er tale om små goodies, ville jeg trække det fra. Det er nemlig ikke kun et spørgsmål om moms, men også om skattemæssigt fradrag. På den anden side har du ret i, at det ikke er specifikt nævnt (men at logo-ting er nævnt som eksempel), så det skal være ubetydeligheder, ellers kan der være tale om repræsentation, og så er der kun 25% fradrag på udgiften.

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med sidste linie? At vi også snakker om, om man overhovedet må tage det med ind i regnskabet eller om det skal fra egen lomme?

Jeg har åbnet en butik med legetøj og udstyr til børn og så har jeg indkøbt nogen små nøgleringe - lidt børnerealeret.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener, at nøgleringene skal kategoriseres som en af to:

1. reklame: 100% fradrag på momsen og udgiften.
2. repræsentation: 25% fradrag på udgiften og 0% på momsen.

Det vil sige, at hvis du mener, udgiften er fradragsberettiget, er momsen det også.  Ellers kan du kun trække 25% af udgiften fra i dit skattemæssige regnskab.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)