Hej Amino. Jeg har fornyeligt produceret et beta produkt, med det sagt kun 1 stk. af den pågældende vare. Det viser sig at den pågældende vare allerede findes, og er næsten identisk til mit produkt. Der er dog forskel på mønster, størrelse på forskellige dele af genstanden + der ikke er et navn indgraveret på min udgave. Vil jeg kunne få en sag i baghovedet ved at markedsføre og sælge dette produkt som er næsten identisk til det andet produkt? Det skal siges at jeg har søgt lidt og at der ikke er patent på den pågældende varer (hvis min søgning af været tilfredsstillende). På forhånd tak. |
at den er uden navn/logo fra originalen har ikke betydning her. Alt design i europa er som udgangspunkt beskyttet i 3 år uden noget ekstra og taler vi kendte mærker - så beskytter de altid yderligere
Der er ikke facitliste for hvornår det ikke er kopi, nogle opererer med en tommelfinger regel om 15% skal være ændret klart - og det kræver en del viden og mod at gætte om det nu er nået eller ikke, helt specielt hvis det er noget der læner sig op ad et kendt produkt og kan ses som snyltende på designet
et udseende patenteres ikke - det designbeskyttes
vh John H