Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af overskud

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille enmandsfirma, og i 2012 havde jeg et lille overskud, som jeg betalte selskabsskat af (virksomhedsordningen) og lod stå i firmaet. Disse penge har nu stået et års tid på en særlig konto til dette.

Men nu vil jeg imidlertid gerne udbetale pengene som løn til mig selv. Jeg har forstået, at jeg så skal betale forskellen mellem selskabsskat og min egen personskatteprocent.

Men hvordan gør man den slags? Hvad skal ind i hvilke felter på en selvangivelse for at det er gjort korrekt.

Jeg er IT mand og har absolut INGEN forståelse for hvordan regnskaber og skattelovgivning virker, så det skal helst være en "for dummies" forklaring (skriv det tal i rubrik X på selvangivelsen etc).

På forhånd tak :-)

Mvh

Lars

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 12:15

Hej Lars,

i og med du har brugt virksomhedsordningen, så ville jeg tage en fagperson med på råd, måske den som hjalp dig i 2012.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 12:25

Jah, det kan også blive løsningen. Ville bare undgå at bruge folk man kender for meget, i fald de nu blev trætte af det :-)

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 15:53

Netop I disse tilfælde er det god ide med kontinuitet. I har vel udarbejdet dokumenter med hæverækkefølge mm. Du skal også melde at du træder ud af virksomhedsordningen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:30

Kender en revisor til rimelig penge der har styr på det. Har nemlig også valgt ikke at gøre det selv hvis man nosser i det :) skriv en besked hvis det er

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 16:33

Arg...er der ikke en hurtig "Next-next-finsh" løsning? Jeg havde håbet lidt på "skriv dette i felt X på selvangivelsen og så går det godt". Jeg har ikke lyst til at skulle ud at bruge revisor - selv om man finder en der er billig i drift vil det hurtigt kunne mærkes for mig

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:17

eLVeeJay:

Arg...er der ikke en hurtig "Next-next-finsh" løsning? Jeg havde håbet lidt på "skriv dette i felt X på selvangivelsen og så går det godt". Jeg har ikke lyst til at skulle ud at bruge revisor - selv om man finder en der er billig i drift vil det hurtigt kunne mærkes for mig

Problemet er bare, at det jo ikke nødvendigvis er så simpelt.

Vil det sige, at du selv har foretaget beregninger og opstillinger vedrørende 2012?

Mvh

Stig

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 17:22

Hell no! Jeg fik et regneark hvor jeg tastede ind hvad jeg havde tjent og haft af udgifter, og krydsede af om jeg ville bruge virksomhedsordningen, og så fortalte den mig på et beregningsark "I rubrik X skriv..." etc.

Der var bare ikke en option til udbetaling af ting som tidligere havde været betalt selskabsskat af...

Arg...hvorfor kan skat ikke bare være nemt...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53

når man ikke kender hæverækkefølgen er det ikke helt nemt, og det burde ikke være dyrt at få den der hjalp første gang med lige at få det korrekt. Skat der er betalt osv i forhold til hævereækkefølgen - og så også lige om du skal træde ud af VSO eller forsætte i den selv om du hæver det beløb du tidl har betalt skat af

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det kunne se som om du indsat penge til senere hævning disse penge kan du bare hæve da du har betalt skatten, men er det opsparing, kan du først hæve pengene når du laver din selvangivelse for 2013 da du så skal have hævet mere end overskudet ellers kan det blive til en ny opparing.

Man skal have en konto der holder styr på opsparingen, men det er ikke fysiske penge du skal sætte ind på en konto i banken.

Når du udfylder di selvangivelse er hjælpetekst til de enkelte rubrikker, brug dem

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)