Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil starte firma nr. 2 - men må ikke.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle-jer-der-ved-så-meget. Wink

Jeg tænker at spørge Jer herinde, inden jeg sætter himmel og hav i bevægelse inde hos SKAT.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed i forvejen og har haft det i mange år. Det er en slags konsulentvirksomhed som jeg driver og det jeg omsætter for, er det jeg tjener. Bum.
Men nu begynder det at krible i fingrene for at starte noget mere op. Jeg har en lyst til at starte en webshop helt fra bunden, måske på sigt med import af varer fra udlandet. Men der er jeg slet ikke endnu. Helt ny verden.

Så min plan var, at oprette et nyt firma ,med nyt CVR nummer som jeg så kunne prøve kræfter med i den "nye branche". Men det kan jeg åbenbart ikke. For man må ikke eje to enkeltmandsvirksomheder. Det vidste jeg så ikke.

Hvad gør jeg så nu? Jeg har ikke stor kapital til at smide ind i mit nye projekt så det kan blive et Anpartsselskab eller noget i den stil. Det var mere tænkt som en hobbyvirksomhed til at starte med.

Må jeg opstarte en virksomhed uden CVR nr. og starte en webshop så længe jeg ikke omsætter for mere end 50.000,- første 12 måneder? - og hvad efter de 12 mdr.?

Hvad gør jeg med moms og regnskab hvis jeg skal købe varer af moms-registrerede firmaer til min shop?

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

Du kan da bare starte webshoppen i det CVR du har i forvejen med moms osv. Du registrerer bare en branche mere. Du må godt ha konsulent og webshop i samme personlige virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 15:38

Uden at være 100% sikker, så kan du vist oprette et SE til dit CVR og så lave dit nye firma der! - men som sagt så er jeg ikke helt sikker!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Mads Grønning:
kan du vist oprette et SE til dit CVR og så lave dit nye firma der! - men som sagt så er jeg ikke helt sikker!
j der kan sagtens oprettes eget SE nummer under samme CVR hvis man vil ha det mere separeret man kan sågar få SE nummer så man har hver sin moms indberetning - det er mere adm. men det kan sagtens gøre - også bare uden nyt SE men med flere brancher og så evt selv holde regnskab lidt separat eller via sagsstyring eller afdelingsstyring som i f.eks. summasumarum enterprise

Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 15:47

Cookie - John Hannover:
der kan sagtens oprettes eget SE nummer under samme CVR hvis man vil ha det mere separeret man kan sågar få SE nummer så man har hver sin moms indberetning

Ja, jeg har været inde og kigge på det. Det er korrekt at jeg kan lave en slags underafdeling af mit eksisterende CVR nummer, og få et seperat SE nummer. Men der tror jeg bare at brancherne er MEGET forskellige, men hvis man kan tilføje flere branchekoder og få et selvstændigt momsregnskab ud af det så kan det vel så lade sig gøre... eller hvad?

Lars 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51

Dmedia:
hvis man kan tilføje flere branchekoder og få et selvstændigt momsregnskab ud af det så kan det vel så lade sig gøre... eller hvad?
ja da - det giver så to regnskaber og to momsafregninger men ja det kan lade sig gøre

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)