Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved formidling af produkter med provision

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har længe fulgt med på dette skønne forum, men har ikke haft behov for at poste noget endnu. Før nu.

Jeg har kigget lidt på moms-reglerne, men syntes ikke at kunne finde frem til et konkret svar, så håber nogen derude kan give mig et svar.

Eksempel:

- Vi sælger en vare for vores kunde til 120 kr via fjernsalg

- 100 kr sendes videre til vores kunde

- 20 kr går i vores lomme

Min logik siger mig at:

- Kunden styrer sin egen moms af de 100 kr han har tjent

- Vi betaler moms af de 20 kr vi har tjent

Håber på at kunne få dette be-/afkræftet 

Med venlig hilsen

Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45

Går ud fra du er momsregistreret . Du sender faktura til din eksternekunde siger du - på 120 kr. Den skal der fuld moms på - 120 kr + moms =150 kr

Din den du formidler salget for skal ha 100 kr - han bør ideelt bare fakturere dig 100 kr + moms = 125 kr og ja så har du salgsmoms 30 kr minus købsmoms 25 kr = 5 kr som ja - svarer til momsen af din fortjeneste på 20 kr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 14
Skrevet kl. 15:52

Hej John.

Tak for dit svar.

Lad os tilføje endnu en faktor til udregningen. De solgte produkter er brugt, således at de går under brugtmoms-reglerne.

Hvordan ser regnestykket så ud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58

Tilmeldt 22. Feb 14
Skrevet kl. 16:00

Mange tak for dit svar.

Jeg ønsker god lørdag

Fra København NV
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 47
Fra  Shop2Give Skrevet kl. 14:42

Hej, 

Jeg faldt over indlægget her, der også er lidt relevant for mit spørgsmål, så håber du, John, måske kan hjælpe - eller andre! :) 

Jeg er ved at opstarte en webshop, der også formidlerprodukter med provision. Og jeg blev lidt forvirret af regnestykket, måske fordi det er ekskl. moms. 

Lad os sige, at en kunde/forbruger køber en vare i min webshop og betaler 250 kr til mig. Dvs. pris ekskl. moms er 200, og momsen lyder på 50 kr. 

Af de 250 kr, beholder jeg 35 kr og sender 215 videre til forhandleren. 

Momsen af min fortjeneste må være 7 kr i? (35*0,8 = 7 kr.), hvis jeg har forstået det rigtigt. 

Og forhandleren sender mig en faktura på 215 kr, deraf 43 kr i købsmoms? Og jeg har så faktureret kunden 50 kr i salgsmoms? 

Jeg beklager hvis det er én stor omgang dobbeltkonfekt og svaret allerede forelægger, men vil lige være helt sikker :)

ESCAPICS - A glimpse of the world… Find plakaterne på Instagram (@escapicsdk). Webshop er på vej!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52

ja de 50 kr i eksemplet er salgsmoms - HVIS de forhandler sender dig en faktura på  172 kr + 43 kr moms (og ja moms skal fremgå både af din faktura og den du modtager) så er det helt korrekt, at du opgiver salgsmoms 50 kr og købsmoms 43 kr (begge dele opgives hver for sig) og så er dit moms svar ialt 7 kroner

Det afgørede er at de 172 kr faktureres som 172 kr + moms 43 kr = 215 kr fra din forhandler - du må ikke selv udregne moms men den skal fremgå af dine salgs fakturaer og din købsfakturaer fra danske momsregistrede virksomheder

Moms er aldrig en del af din fortjeneste eller udgift, så din fortjeneste er helt enkelt  - salg uden moms 200 kr minus køb uden moms 172 kr = 28 kroner på den handel 

vh John H

Fra København NV
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 47
Fra  Shop2Give Skrevet kl. 15:02

Tusind tak for hurtigt - og meget brugbart svar!!! :) Jeg må huske, at forhandler også skal angive moms, når det kommer dertil. 

Det må kunne sættes nemt op i et regneark, så jeg blot kan ændre på prisen. Bare for min egen skyld om ikke andet. Igen, mange tak for hjælpen!

ESCAPICS - A glimpse of the world… Find plakaterne på Instagram (@escapicsdk). Webshop er på vej!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)