Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til venner og bekendte

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Mit spørgsmål lyder: Må jeg sælge varer til venner og bekendte til en anden pris end den på webshopoen? Altså, hvis jeg giver dem varerne i hånden?

Jeg skal sælge fødevarer. kan jeg have et privat forbug af dette? I så fald, hvordan registreres/bogføres dette?

mvh.

Kasper

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må sælge dine vare til ligepræcis den pris du har lyst til. 

Det hvad du har som privatforbrug betaler du vel et eller andet for, dette beløb registrere du bare som et salg.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver problemer med SKAT

Du skal beskattes af forbrug af egne varer. Takster for 2014 kan findes her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2133866

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to!

Der er tale om et privat forbrug til en anslået salgspris af 1-2.000 kr. I en ikke-momsregistreret virksomhed.

Ændrer dette noget? 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke mener, at det er til din fordel at bruge SKATs vejledende priser for eget forbrug kan du føre det over din mellemregning/hævet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved virkelig ikke, hvad du snakker om Revisorelev.

Jeg er helt ny i denne verden, så hvis du vil forklare lidt nærmere, vil det bare være super dejligt!

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du driver vel din webshop i en enkeltmandsvirksomhed. Hvis du mener, at SKATs pris for forbrug af egne varer er for højt i forhold til hvad du reelt set bruger, kan du bogfører dit privatforbrug som en hævning i din virksomhed. 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Du driver vel din webshop i en enkeltmandsvirksomhed. Hvis du mener, at SKATs pris for forbrug af egne varer er for højt i forhold til hvad du reelt set bruger, kan du bogfører dit privatforbrug som en hævning i din virksomhed. 

Hvis det er fødevarer "kunne" varene så ikke bare være løbet over dato og så afskriver du dem vel bare :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)