Har brugt GLS til privat kunder og synes unægtelig at deres service er ringe. Jeg har sendt godt 30 pakker af alle størrelser, godt 1/3 er ikke kommet frem fra dag til dag, som lovet. De skriver på deres hjemmeside at chaufføren lægger en seddel i modtagerens postkasse hvis denne ikke er hjemme, så man kan kontakte GLS og aftale levering. Det sker bare ikke, man får et brev ca 3 dage senere og så koster det kunden 2kr/min at ringe til GLS, evt en email adresse med 2 dage respons-tid at aftale ny tidspunkt for aflevering. Desuden er man heldig hvis man kommer igennem på tlf efter 15-20 minutter. |
Efter vores erfaring er Post Danmarks kundeservice også er ufattelig ringe ifbm. efterlysning af pakker. Når man efterlyser en pakke vha. track and trace nummer sker der det, at man modtager et brev 2 dage senere, hvor i Post Danmark meddeler, at du har efterlyst en pakke og at sagen vil tage 2-3 uger at behandle.
Vi har flere gange ventet over en uge på en tilbagemelding fra Post Danmark om hvad de har gjort med forsendelsen. Problemet er at man i den tid kan blive meget usikker på om kunden er en svindler, som er ude på at snyde webshopppen og få varerne tilsendt en gang mere, eller om der virkelig er tale om en bortkommet forsendelse. Kunden som mangler pakken er jo som regel ærlig nok, og hvis man bare venter på at Post Danmark færdigbehandler efterlysningen inden man sender varerne igen, så giver man egentlig kunden en ret dårlig service. Hvis man til gengæld sender varerne igen hurtigt, så risikerer man at blive taget ved næsen.
Vores oplevelser er at Post Danmark kan finde på de mærkeligste ting med de pakker de skal omdele. Reglerne er jo ellers ret klare. Alle pakker skal afleveres på den angivne adresse og stregkoden scannes af postbudet, så afsender ved at pakken er modtaget på den rigtige adressen.
Alligevel kan budene finde på at aflevere pakkerne til en tilfældig nabo, glemme at anmelde pakken hvis kunden ikke var hjemme, hvilket selvfølgelig resulterer i en returnering af pakken, sætte pakken uden for døren, selv i boligblokke, hvor der ikke skal meget fantasi til at regne ud at den nok ikke står der når kunden kommer hjem og glemme at scanne pakken ved afleveringen.
Selvom Post Danmark gør det lidt skidt efter vores erfaringer, så tror jeg nu ikke at f.eks. GLS vil kunne gøre det meget bedre de første par år. Men de er da værd at holde øje med, især på forsendelser til erhverv.
Mvh Søren, www.MyPets.dk