Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt moms (Bilsalg)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu siddet og brugt mange timer på at finde ud af brugtmoms systemet på salg/køb af brugte biler. (uden held)

Der skal taget udgangspunkt i at bilerne bliver købt af mig af et firma(forhandler/auktionshus eller lign.) og derefter solgt videre til et 3. Firma.

Er der noget som vil give mig et eksempel skåret ud i pap så vil jeg blive vældig glad.

Mvh. John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 02:50

Som alt andet er det lidt bøvlet når SKATs regler skal følges...

Johs blogindlæg er et godt sted at kigge og han skriver nok så det er mere forståeligt end SKATs vejledning, som du finder her:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064614&vId=0

Hvis du ikke selv kan finde ud af det kan din revisor hjælpe.

Men den simple forklaring er (jeg følger beløbene i SKATs eksempel)

Du køber bilen for 100.000 og sælger den til 130.000, hvilket giver en fortjeneste på 30.000 som er inclusive moms.

Moms af 30.000 kr udgør 20 % altså 6.000 kr.

Ovenstående gælder så kun biler købt i DK.

Håber det letter forståelsen.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 02:55

Glemte iøvrigt:

Er der tale om gulpladebiler/erhvervsbiler er der nogengange fuld moms på købsprisen og andre gange er momsen "betalt".

Køber du bilen af murermester hansen, har denne sandsynligvis haft den som firmabil og fratrukket momsen ved køb. Han sælger den derfor til dig for X kr + moms. Du sælger den videre for Y kr + moms. Der er så her ikke tale om brugtmoms, men derimod "almindelig" moms

Tilmeldt 21. Feb 14
Skrevet kl. 10:08

De 100.000 jeg køber bilen for. Er det inkl. Moms eller ex. Moms? Tror jeg er ved at forstå ide'en i det efterhånden. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

jooohn:
Er det inkl. Moms eller ex. Moms

Det er der ikke noget som hedder når du anvender reglerne om brugtmoms. Der er en købspris og en salgspris - som danner udgangspunkt for beregningen af din salgsmoms.

Tilmeldt 21. Feb 14
Skrevet kl. 14:35

Vil der ikke altid være moms på fakturaen fra den forhandler jeg nu engang køber bilen fra? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39

så har du ikke glæde af brugtmomsordningen. Den er en fordel når du køber af privat uden moms hvor der ikke er moms at trække fra

Hvis du køber ting med moms skal du bare sælge med normal moms og så er momsen jo altid lig med moms af fortjenesten. Brugtmoms er ikke til noget hvis du køber ting med moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

vh John H

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 16:07

Du vil ALDRIG komme ud for at købe en hvidpladebil til en pris der er plus moms !

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)