Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det' svært at finde en lejlighed som studerende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ingen hemmelighed - det er godt nok svært at finde en lejlighed i København! 

Jeg har efterhånden været boligsøgende i 3år, jeg har boet i nogle skumle steder og nu på et kollegie. Men det jeg virkelig drømmer om er at finde en lejlighed med min veninde.

Vi har efterhånden prøvet næsten alt, men hvis man skal lægges mærke til må man prøve at tænke lidt ud af boxen .. som de siger på Engelsk!  

Man kan være den sødeste, ansvarligste (dette er vel ikke et ord?), stille, sjov og ordenlig lejer i området - men det skriver ALLE. Så det er jo svært at skille sig fra det, mon hvis man skriver det modsatte at man får flere tilbud?  

Kort fortalt om os: Jeg er opvosket i England, min veninde er opvokset i Danmark. Vi har været veninder siden efterskolen, vi er 22år. Flere fun facts:

Rikke læser Ernæring og Sundhed på 1.år
- Jeg læser Bsc. Business Administration and Sociology på 3.år 
- Rikke er pæredansk og Sophie er Englænder
- Vi kan ikke klare at ryge 
- Vi elsker dyr, bare ikke i hjemmet
- En stille kop kaffe og hygge er fortrækket fremfor fest
- Stabilt indkomst = husleje til tiden
- Landsholds rugby spiller
- Vi elsker fotografi 
- Madlavning .. det er vi gode til!

Dette er lidt en forsøg på at tænke ud af boksen.. og jeg håber at det kan nå nogen som muligvis ville kunne hjælpe os! Jeg har vedhæftet en link til vores DBA profil (ja, sådan en har vi også prøvet os frem med!) 

http://www.dba.dk/lejlighed-koebenhavn-min-vaer/id-1005265255/ 

Endelig skrive en kommentar! - vi ville blive så glad, for alt det hjælp vi kan få!!

Alt hjælp bliver modtaget med kyshånd!  

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:30

Send en klage til politikerne som har sat en stopper for udlejning af private lejligheder med boligreguleringsloven...

Der er mange lejligheder med meget ivrige udlejere som med glæde ville tage imod dine 8.000, hvis det kunne gøres indenfor lovens rammer uden risiko.

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 14:57

Fuldstændig enig med Jørgen

Men,  en 3 vær lejlighed i købehavn for 8.000 kr. er lidt umulig at finde.

Udlejere kan få store problemer med lejere hvis bygningen er før 1991 mener jeg. En masse lejere gå direkte til huslejenævnet (eller hvad de hedder) direkte efter de har underskrevet for at sætte lejen ned. En masse udlejere er selvfølgelig skræmte af dette.

For at omgå dette (dvs. hvis i er en af dem som accepér en pris på lad os sige 8.000 kr. og ikke øsker at klage), så kan i evt. forsøge jer med at tilbyde udlejeren en del af lejen under bordet. Så bliver udlejeren i hvert fald opmærksom på at der ikke vil være noget at komme efter senere i forløbet

Der er en masse udlejere som udelukkende lejer ud til udlændinge grundet loven, da udlændinge som regel acceptér prisen uden at klage efterfølgende. Bemærk annoncer hvor der står ''expats''. Endu flere lejer ud til udlændinge bare uden at skrive det i annoncen. De inviterer bare expats til fremvisning.

Der er absolut intet galt med jeres annonce, men det ovenstående kan være grunden til at I ikke får flere henvendelser.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:35

Ja det er lidt en 'predicament' må man sige! 
Tusind tak for rådet!  

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:51

I kunne måske også søge lidt udenfor København!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)