Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 Light

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at færdiggøre 2013 men får fejlmeddelelsen 

Der er ingen periode for datoen
Perioder kan oprettes under finans/tilpasning/perioder. for de sidste 10 dage af december. Men perioden eksisterer. Hvad er der galt ? Carsten
Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 16:05

Hej
Har du tastet datoen rigtigt ??
Evt er det 2014 du har tastet for de sidste posteringer i 2013. Hvis 2014 ikke er oprettet vil den komme med denne fejl
Mvh
Birthe

Tilmeldt 24. May 11
Skrevet kl. 11:48

Ja det var præcis det jeg havde gjort. Tak for hjælpen Birthe !

Tilmeldt 24. May 11
Skrevet kl. 12:17
Hej Birthe Jeg har tidligere været selvstændig, og har lavet momsregnskab og årsafslutninger, men det er længe siden og ikke i C5. Derfor vil jeg spørge dig om 
årsskifte i finans.
Der står i den kloge bog:
Dan nyt år: Finans/tilpasning/perioder.
Klik på menuknappen NYT ÅR

Der er tre konti jeg er interesseret at vide noget om nemlig bank, kasse og momsafregning.  Bliver de automatisk overført til det nye år ? Og bliver øvrige konti nulstillet ?  Kontoplanen er lavet af en revisor før jeg kom til.

Vi er en lille forening der kun beskæftiger frivillige, altså ingen lønafregning.
Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 13:30

Hej Carsten

Ja du skal først oprette nyt år, som beskrevet.

Derefter skal du gå ind under

Finans/periodisk/primo ultimo/dan primoposteringer - når du har sagt ok til det første, kommer der en metode, hvor den foreslår drift=0, status=ultimo i primo skal der stå PR.01.14 (sikkert automatisk) samt hak i efterberegn finans

Ellers blot skriv start forneden, så kører en årskørsel, hvor den fører status over til nyt år og driften nulstilles og ryger på egenkapital konto.

(Denne kørsel kan godt køres flere gange såfremt der bliver efterposteringer til 2013)

Håber det er svar nok

Med venlig hilsen

Birthe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)