Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager-placering Economic

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Fra  Ecooter Danmark Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Overvejer at skifte til en Magento-economic shopløsning, fra min nuværende Navision-løsning.
Men er løbet i et problem med lagermodulet, der er ikke noget felt hvor man kan angive varernes placering på lageret eks D34 (række D hylde 34).
Er mig helt uforståeligt at man kan have et lagerstyringssystem uden den funktion, uden den er man jo tvunget til at kunne huske hvor samtlige vare ligger, i hovedet.
Er der nogen der har haft samme problem, eller nogen der har en løsning på det-evt noget der kan tilrettes via API

Mvh
Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:24

Hej Morten

Lyder mystisk, men så vidt jeg ved er lagersystemet / modulet til economics ikke specielt avanceret...

Kunne en løsning ikke være at inkludere lagerplaceringen i varenummeret? Har du et varenummer der normalt hedder 12345, så kunne det jo omdømmes til D34-12345 eller 12345-D34

Hilsen Morten

Tilmeldt 15. Jan 09
Fra  Ecooter Danmark Skrevet kl. 14:31

Tak for dit svar, det var selvfølgelig en mulighed, men kan bare give en masse nye problemer med genbestilling osv da jeg bruger leverandøren varenumre.
Men det må da give mening for Economic at tilføje sådan et felt, en ret simple men vigtig funktion.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:44

MSP..:
Men det må da give mening for Economic at tilføje sådan et felt, en ret simple men vigtig funktion.

Det skulle man mene :o)

Sidst vi havde en lignende (omend langt mere simpel) forespørgsel til lager muligheder, var svaret. "Vi er et økonomisystem, ikke et lagersystem". Og det er jo fair nok. Dette var dog før Dinero begyndte at skabe lidt røre i "økonomisystem" gryden, så det kan være at de er mere åbne for den slags i dag Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 15:48

MSP..:

Hejsa
Overvejer at skifte til en Magento-economic shopløsning, fra min nuværende Navision-løsning.
Men er løbet i et problem med lagermodulet, der er ikke noget felt hvor man kan angive varernes placering på lageret eks D34 (række D hylde 34).
Er mig helt uforståeligt at man kan have et lagerstyringssystem uden den funktion, uden den er man jo tvunget til at kunne huske hvor samtlige vare ligger, i hovedet.
Er der nogen der har haft samme problem, eller nogen der har en løsning på det-evt noget der kan tilrettes via API? 

Mvh
Morten

Hej Morten.

Magento opererer med SKU (Stock Keeping Unit)

Til forskel fra et varenummer, kan det samme produkt godt have 2 SKU afhængig af lager-placeringen.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:00

Jeg har valgt at køre lokationer på mine varer (jeg kører prestashop) i shopløsningen, hvor man nemt kan oprette ekstrafelter.

E-conomic er "desværre" kun et økonomisystem, og jeg har også haft brug for ekstrafelter på både varer og debitorer og kreditorer, men der er altså ikke noget at gøre...

Tilmeldt 15. Jan 09
Fra  Ecooter Danmark Skrevet kl. 17:33

Kigget lidt mere på det, og tror jeg kan bruge feltet "rumfang", det har jeg ikke tænkt mig at benytte alligevel, og det kan både tilføjes til bestillinger og fakturaer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)