Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løbetid i serviceaftaler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at søge i arkivet, men kan ikke finde nogle tråde der besvarer mit spørgsmål.

Jeg arbejder for en virksomheder, hvis serviceaftaler indbefatter en meget lang løbetid (flere år). Jeg er selv helt overbevist om at det er den billigste og bedste måde at få den service vi tilbyder, fordi det indbefatter noget indkøb og andre opstartsomkostninger, som kunden slipper for.

Det gør løsningen billigst for de 95% af vores kunder, som aldrig opsiger inden udløb.

Men hvordan får man kunden til at være overbevist om det samme, uden at skulle ud i at forklare alle mulige avancerede ting, som kunden alligevel ikke kan overskue? Én ting er at jeg - sælgeren - siger at den bedste måde, men i kundens hoved, er jeg jo bare interesseret i at binde ham op på noget urimeligt. 

Fra Aalborg, Nordjylland
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej cacheman

Prøv at lave en liste med alle de gode argumenter og kundefordele, du kan komme i tanke om i forbindelse med en serviceaftale med lang løbetid. Prøv efterfølgende at lave en tilsvarende liste for serviceaftale med kort løbetid. Og stil de to liste op over for hinanden - så skulle svaret give sig selv!

Tilsvarende kan du også lave lister med modargumenter og ulemper ved de to typer serviceftaler. Men vær ærlig, objektiv og se det fra kundens side, når du laver listerne. Lad være at skamrose... Angel

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)