Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"skurkagtige" SEO virksomheder.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg selv tilbyder SEO hjælp til diverse virksomheder - Så vil jeg se om det er mig der er helt fejl på den, og ikke med på moden.

Jeg skrev til en unavngiven Amino bruger, som havde brug for SEO hjælp - Jeg laver et tilbud der er baseret på min egen form for no cure no pay, som ikke er baseret på google placeringer, men derimod målte resultater.

Han skriver at han har modtaget et tilbud fra *unavngiven SEO firma* om at de for 2000kr/måneden vil garantere ham en førsteplads på google indenfor 3 måneder. Efter den tid er gået vil de så have X antal kroner for at vedligeholde det.

Det skal siges, at denne virksomhed, har en hjemmeside - Deres hjemmeside rangere ikke på top100 indenfor et eneste af deres søgeord - Faktisk så rangere de ikke engang hvis man direkte skriver firmanavn ind i google.

Jeg ved godt at det ikke er i mit sted - Men blev faktisk temmelig irriteret over denne form for virksomhed - Er det bare mig der er galt på den ?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1748
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:21

Sådan er markedet desværre.

Prøv at se nærmere på freelance opgaverne. Der ligger tilbud helt ned til Kr. 1.500,00 for SEO optimering af et helt site.

Men vil folk vælge den slags, så er de velkommen - de kommer alligevel og banker på døren et år efter, når det går op for dem, det ikke virker efter hensigten.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:25

De mennesker som tager mod sådan et tilbud, er de samme mennesker som skriver herinde efter 4-5 måneder, hvorfor deres site ikke rangere højt på Google på bestemte søgeord. Nogen gange skal man lade folk begå fejl, så de finder ud af at kvalitet koster.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:37

De tilbud kender jeg alt for godt. Dog skal man altid huske med SEO:

Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok skidt/scam/spam :-)

Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en forskruet SEO - verden vi lever i :)

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 11:48

Problemet med denne type tilbud, er jo at når Malermester Madsen bliver ringet op, af en dygtig sælger - Som fortæller ham at de LIGE NU køre med et helt utroligt tilbud, hvor de garantere et førsteplads på google, indenfor 3 måneder, for den utrolig lave pris af 2000/måned.

Så vil han som håndværker, der med stor chance ikke har sat sig så meget ind i SEO - Hurtigt kunne tænke at det jo lyder helt utroligt. Og der bliver jo lavet kontrakt på det hele og sådan, så han er jo sikret... Men problemet ligger jo flere steder.

1. Hvilke søgeord er det der er snakke om, og hvor nemt er det egentlig for en SEO "fagmand" at overbevise ham om at søgeordet "Malermester Madsen i Roskilde" jo SELVFØLGELIG er det helt rigtige søgeterm for lige nettop hans virksomhed (Det lyder jo egentlig meget rigtigt tænker Hr. Madsen)

2. Hvordan er kontrakten skruet sammen - Hvad sker det helt reelt hvis han ikke kommer på førstepladsen på de ønskede søgetermer - For hvis der bare er lidt nytte af de søgetermer, så er der også god mulighed for at andre gerne vil have dem. Bliver han refunderet eller "vinder" han blot retten til at opsige kontrakten?

3. Vind og forsvind princippet - Malermester madsen opdager efter 5 måneder at han ikke har fået noget som helst ud af de 2000/måneden - På nuværende tidspunkt har kældervirksomheden (hvis det da overhovedet er en virksomhed) malket Hr. Madsen for 10.000 - Men han kan for det første have svært ved at bevise hvor lidt arbejde de har lavet, og for det andet er det slet ikke sikkert at han har mulighed for at komme i kontakt med det ellers i starten så venlige firma.

Sgu lige før der skal laves noget Dansk SEO forening som kan skille skidt fra kanel :)

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:48

Hej Tommy

Det var derfor jeg for mange år siden droppede at tilbyde SEO løsninger. Der er nogle som lover guld og grønne skove.

Hvis man bare arbejder en lille smule med SEO vil man vide at hvis det skal gøres ordentligt så er det hårdt arbejde og der ikke findes nogle lette løsninger. Slet ikke hvis det skal holde i længden.

Personligt synes jeg at du har fast i den lange ende. Det bedste du kan gøre er at opbygge en fast kundekreds som vil arbejde lige så seriøst med det som dig.

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 11:49

Og det kan jo egentlig gå endnu slemmere - Hvis denne SEO virksomhed ender med at få Madsens domain banned fra google.

Må hellere hidse mig lidt ned, og bruge tiden konstruktivt i stedet... :p

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:53

Tommy:
kældervirksomheden

Desværre er jeg bange for at det er langt fra at være en kældervirksomhed. Nogle er faktisk ret store.

Tommy:
Sgu lige før der skal laves noget Dansk SEO forening som kan skille skidt fra kanel :)

Desværre tror jeg at Malermester Madsen ikke tjekker den om de er medlem.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 106
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var SEO virksomhed ville jeg slet ikke have med den slags kunder. 
Folk ser SEO som vidundermidlet der kan få deres hjemmeside til at ranke #1 og selvfølgelig uden at koste en brøkdel! 

Jeg tror uden tvivl at de lave priser skyldes folks forventninger til de lave priser og kan de ikke få den lave pris, jamen så er der jo et nyt webbureau som ringer ugen efter. 

Jeg tror faktisk at der er mange webbureauer som har set SEO som en ekstra "guld gruppe" af ekstra tilbud som de kan tilbyde deres nuværende kunder samt nye kunder. At webbureauet så ikke ved hvad SEO er, det er da lige meget. (for det gælder jo blot om artikelskrivning og dertil links fra blogs) *host *host.   

Der er uden tvivl webbureauer & seo virksomheder som er dygtige men der er osse nogen som er så nye i feltet at de ikke ved hvilket vand de sejler i. 
Bliver tit kontaktet af SEO-firmaer som ikke aner en dyt! Endnu værrer er det hvis et SEO firma laver seo for konkurrenten og derefter prøver at lave seo for dig. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)