Jeg står og gerne vil lave en virksomhed uden CVR – et consultations firma, som selvfølgelig skal betale noget skat og sådan...
Jeg er selv under 18, så hvordan kan jeg gøre dette med hjælp fra Dinero? Har forhørt mig ved skat, og det var noget med noget b-skat af en art, men jeg forstod det ikke rigtigt. Hvordan skal jeg gøre det uden det går ud over mit frikort ?
Hvis du ved du ikke omsætter for over 50.000 kr (sælger for ikke tjener) på nogen 12 mdr periode så kan du drive virksomhed uden moms og du skal så føre fuldt regnskab og opgive din fortjeneste til skat som så går ud over dit frikort
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du har for et par dage siden tilbudt din hjælp til opstart af virksomhed, ganske vist gratis, men du så ikke ved noget som helst om skat synes jeg virker underligt.
Det er ganske vidst korrekt, det her var nu mere bare med hvordan du gjorde principielt.
Jeg har styr på det basiske med skat, det skal jo betales! Det her var bare for at få noget vejledning til hvordan jeg selv kunne gøre det så det ikke gik ud over mit frikort, men som John har beskrevet - kommer det nok til det alligevel?? :)
Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på email, mads@bjergoe.com eller over en PM her på amino!
Jeg kan sagtens starte et firma sålænge jeg har fået den igennem statsforvaltningen, og jeg får et CVR. Derudover kan jeg stadig godt starte et firma uden at have et CVR, sålænge jeg har ikke overskrider de 50 tusinde for så skal jeg momsregistreres. Det som jeg skal, er almindelig b-skat, jeg skal ind og skrive det jeg har tjent på rubrik 12 i min forskudsopgørelse - men mit problem ligger i at jeg gerne vil have det udenom mit frikort, og om jeg kan bruge Dinero stadigvæk til dette :)
Først og fremmest vil jeg da gerne også lige tilføje at der findes utrolig mange unge under 18 Stig, som der har sit eget firma - og driver det med stort velbehag og god fortjeneste. For det andet har folk jo været ganske tilfredse med det arbejde jeg har udført for dem indtil videre bb, så jeg ved ikke helt hvor dine problemer ikke henne :)?
Jeg har vel i bund og grund lov til at spørge, selvom jeg laver det jeg gør :)? Man kan altid blive klogere, og som min tidligere chef sagde til mig:"Man skal lære noget nyt hver evig eneste dag" :)
Det der ikke giver mening er (og der har intet med dig eller din ide at gøre), at du kan starte op uden CVR og uden at gå igennem Statsamtet. Når du så har omsat for 50.000 inden for en tolv måneders periode, så skal du momsregistreres. Det vil vel så sige, at du skal igennem Statsamtet og det tager vist sin tid.
Mvh
Stig
Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk