Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre med skat?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg står og gerne vil lave en virksomhed uden CVR – et consultations firma, som selvfølgelig skal betale noget skat og sådan...
Jeg er selv under 18, så hvordan kan jeg gøre dette med hjælp fra Dinero? Har forhørt mig ved skat, og det var noget med noget b-skat af en art, men jeg forstod det ikke rigtigt. Hvordan skal jeg gøre det uden det går ud over mit frikort Smiley
Noget vi kan sætte gang i noget snak om :)? 

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 18:05

Har akut brug for hjælp, der er slet ikke nogle :O)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ved du ikke omsætter for over 50.000 kr (sælger for ikke tjener) på nogen 12 mdr periode så kan du drive virksomhed uden moms og du skal så føre fuldt regnskab og opgive din fortjeneste til skat som så går ud over dit frikort

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 19:54

Du har ikke eventuelt så du kan smide mig en email på mads@bjergoe.com så vi kan tage en snak om det, eller på skype :)? 

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har for et par dage siden tilbudt din hjælp til opstart af virksomhed, ganske vist gratis, men du så ikke ved noget som helst om skat synes jeg virker underligt.

bb

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 20:08

Hej bb, 

Det er ganske vidst korrekt, det her var nu mere bare med hvordan du gjorde principielt. 

Jeg har styr på det basiske med skat, det skal jo betales! Det her var bare for at få noget vejledning til hvordan jeg selv kunne gøre det så det ikke gik ud over mit frikort, men som John har beskrevet - kommer det nok til det alligevel?? :) 

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på email, mads@bjergoe.com eller over en PM her på amino!

Må du have en fantastisk aften,

Mads 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:15

Hej Mads,

så har du vel også styr på, at du ikke bare lige kan starte en virksomhed, så længe du er under 18 år.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 20:17

det må vi jo gå ud fra. Han har jo styr på det basiske.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 20:22

Det er jo i bund og grund forkert SWcotspain. 

Jeg kan sagtens starte et firma sålænge jeg har fået den igennem statsforvaltningen, og jeg får et CVR. Derudover kan jeg stadig godt starte et firma uden at have et CVR, sålænge jeg har ikke overskrider de 50 tusinde for så skal jeg momsregistreres. Det som jeg skal, er almindelig b-skat, jeg skal ind og skrive det jeg har tjent på rubrik 12 i min forskudsopgørelse - men mit problem ligger i at jeg gerne vil have det udenom mit frikort, og om jeg kan bruge Dinero stadigvæk til dette :) 

Først og fremmest vil jeg da gerne også lige tilføje at der findes utrolig mange unge under 18 Stig, som der har sit eget firma - og driver det med stort velbehag og god fortjeneste. For det andet har folk jo været ganske tilfredse med det arbejde jeg har udført for dem indtil videre bb, så jeg ved ikke helt hvor dine problemer ikke henne :)?

Jeg har vel i bund og grund lov til at spørge, selvom jeg laver det jeg gør :)? Man kan altid blive klogere, og som min tidligere chef sagde til mig:"Man skal lære noget nyt hver evig eneste dag" :)

De bedste iværksætter hilsner

Mads 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:33

Hej Mads,

godt ord igen.

Det der ikke giver mening er (og der har intet med dig eller din ide at gøre), at du kan starte op uden CVR og uden at gå igennem Statsamtet. Når du så har omsat for 50.000 inden for en tolv måneders periode, så skal du momsregistreres. Det vil vel så sige, at du skal igennem Statsamtet og det tager vist sin tid.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)