Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedsomdannelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er nogen af de "kloge" der kan hjælpe mig.

Jeg har et personligt ejet firma. Dette vil jeg gerne omdanne til et ApS. Er det bare at stifte et ApS og så fakturerer derfra eller ?

Kaitalen i ApS skal pengene eller værdierne fysisk være der, eller kan man nøjes med en bankgaranti ?

På forhånd tak

mvh

bb 

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:58

Så vidt mig bekendt skal pengene være der fysisk, men du kan til gengæld investere disse penge i firmaet i form af aktiver. Jeg er ikke nogen ekspert på området. Jeg håber at der er en mere kyndig person der svarer.

Mvh/Saqib

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:08

Jeg har samme problem. Vi er 2 partnere, der har stiftet et I/S og den eneste aktivitet vi har haft er refundering af noget moms, da vi indtil videre kun har haft en transaktion , nemlig betaling af en regning

Vi har allerede et Cvr nr og kan se at der inde på webreg.dk er nogle dokumenter man kan bruge, men jeg kunen også godt tænke mig at høre om der er nogen der præcis ved hvordan man gør

på forhånd tak

mvh mikael

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:47

Der skal være værdier enten i form af aktiver eller rede kontanter.

En omdannelse er i princippet skattepligtig, idet du anses for at have solgt virksomhedens aktiver og passiver til selskabet til handelsværdien. Det er imidlertid langt fra sikkert, at der vil blive udløst nogen form for skat. Gør der det kan man anvende reglerne virksomhedsomdannelsesloven, således at beskatningen udskydes til, at du sælger anparterne i selskabet. Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe og få en uddybning, uden at det koster noget.  

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:57

hej og tak for hjælpen

jeg vilel blive meget taknemmelig hvis jeg måtte låne 5 min af din tid

jeg er nogenlunde inde i det, men har bare lige behov for det sidste styring

du er meget velkommen til at skrive dit tlf til danielseninvest@gmail.com

på forhånd tak

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 11:04

Hej

Tak for hurtigt svar. Har du et telefon nr ?

Mvh

bb

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:24

Håber ikke det gør noget jeg "hijacker" tråden men har et spørgsmål til en lignende situation.

Hvis man driver en enkeltmands virksomhed der ikke har noget varelager og umiddelbart ingen aktiver (sælger elektroniske ydelser) kan man så i teorien bare lukke den personlige virksomhed og starte et ApS med beskattede kontanter uden det udløser nogen problemer med skat/moms?

Det eneste jeg indkøber til at producere den elektroniske ydelse er licenser til billede/video materiale.
Kunne man forestille sig at skat ville komme efter mig hvis jeg benytter mig af fremgangsmåden først beskrevet til at lave en virksomhedsomdannelse?

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:29

Hej,

der er 2 muligheder for at omdanne, nemlig den skattepligtige, som beskrevet i tråden, og den skattefrie efter lov om virksomhedsomdannelse.

I begge situationer har du brug for en revisor til at lave vurderingsberetning, da der jo er at kapitalkrav til ApSer. Hvis du også har brug for en advokat til at lave selskabsdokumenterne er du velkommen til at ringe til mig for en uforpligtende snak eller maile -og få et tilbud.

mvh Jon , 82282032, jst@lett.dk

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 17:21

Hej tak for det

Jeg vender tilbage

mvh

bb 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)