God eftermiddag! Jeg har været i gang med at lave min eget webshop baseres på shopify de senest stykke tid og den er lige ved at være klar. Jeg mangler kun at prissatte produkterne med hensyntil de moms regler der er, men her kommer så hovedpine som jeg virkelig håber nogle af jer har bud på. Jeg sølger kosmetik til både B2B og B2C kunder, i Danmark, EU og resten af verden. I B2C skal der ligges 25% moms på vare solgt i Danmark og EU, men ingen moms i resten af verden. I B2B skal jeg ligges 25% moms på vare solgt i Danmrk og ikke i EU, samt resten af verden. Problemet er så, hvilke pris jeg skal vise på min webshop i følge de moms regler vi har i Danmark. På shopify kan jeg vælge at vise prisen inklusiv moms, eller der kan komme moms på i check out siden når kunder har valgt det land produktet skal sendes til. Jeg synes selv at jeg skal vise prisen med moms i min webshop, da forbruger ikke bliver glade for de ser en anden pris i "check out". Men jeg kunne så have solgt mine produkter billigere til fx kunder i USA, når de ikke behøver betale moms og derved mulighed for flere kunder. Jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for en anden login for B2B kunder hellere. Jeg håber virkelig nogen af jer som har haft samme problem med jeres forretningsmodel for webshop at I har god råd og ideer til hvordan jeg få prisat rigtig og tager den rigtige pris for mine produkter. 1000 tak for hjælpen! |
Hej Hui
Har du checket hvilke løsninger, som findes på apps.shopify.com til dette? Løser det dit problem?
Hui Kristensen:Jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for en anden login for B2B kunder hellere
Den forstår jeg ikke?