Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til B2B og B2C i Danmark, EU, og resten af verden. Hvordan viser man pris med og uden moms i et platform...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag!

Jeg har været i gang med at lave min eget webshop baseres på shopify de senest stykke tid og den er lige ved at være klar. Jeg mangler kun at prissatte produkterne med hensyntil de moms regler der er, men her kommer så hovedpine som jeg virkelig håber nogle af jer har bud på.

Jeg sølger kosmetik til både B2B og B2C kunder, i Danmark, EU og resten af verden. 

I B2C skal der ligges 25% moms på vare solgt i Danmark og EU, men ingen moms i resten af verden.

I B2B skal jeg ligges 25% moms på vare solgt i Danmrk og ikke i EU, samt resten af verden.

Problemet er så, hvilke pris jeg skal vise på min webshop i følge de moms regler vi har i Danmark. På shopify kan jeg vælge at vise prisen inklusiv moms, eller der kan komme moms på i check out siden når kunder har valgt det land produktet skal sendes til. 

Jeg synes selv at jeg skal vise prisen med moms i min webshop, da forbruger ikke bliver glade for de ser en anden pris i "check out". Men jeg kunne så have solgt mine produkter billigere til fx kunder i USA, når de ikke behøver betale moms og derved mulighed for flere kunder. 

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for en anden login for B2B kunder hellere. Jeg håber virkelig nogen af jer som har haft samme problem med jeres forretningsmodel for webshop at I har god råd og ideer til hvordan jeg få prisat rigtig og tager den rigtige pris for mine produkter. 

1000 tak for hjælpen! 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:30

Hej Hui

Har du checket hvilke løsninger, som findes på apps.shopify.com til dette? Løser det dit problem?

Hui Kristensen:
Jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for en anden login for B2B kunder hellere

Den forstår jeg ikke?

Tilmeldt 6. Feb 14
Skrevet kl. 14:26

Jeg har ikke kunne finde en apps til at have forskellige priser, alt efter hvilke landsdele man logger ind på siden med... 

Tror det jeg gøre nu er at vise prisn med moms, og så må jeg bare fokusere på danske kunder til at starte med.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 02:21

Iht Danske forbrugere, skal den angivne pris være inklusiv moms.

men man burde i opsætning kunne angive pris alt afhængig af hvem der køber.

nu bruger jeg selv Dandomain, og der kan jeg skelne mellem hvem der kigger eller logger på, dvs, hvis jeg har en b2b kunde, så vises en pris, men hvis en b2c kigger, vises en anden pris. Dernæst kan jeg skelne imellem folk, og tildele forskellige priser.

Derfra, skriver du, at du forhandler kosmetik. Jeg sælger parfume (lidt kosmetik) B2B, måske vi kunne tage en dialog omkring et samarbejde?

i så fald, kan du fange mig på: mark@parfume-s.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:09
Tilmeldt 6. Feb 14
Skrevet kl. 16:53

Hej Ole, det har jeg set. Kunne bare ikke helt gennemskue denne funktion endnu. Men jeg vil bruge mere tid på det senere i aften, mange tak :)

Tilmeldt 6. Feb 14
Skrevet kl. 16:56

Hej Mark,

Ja det lyder til Dandomain's webshop fungere lidt bedre med salg til b2b. Indtil videre er min løsningen bare pris med moms og så må landene udenfor Danmark forhandle til en høj pris, nu arbejder jeg også med kvalitets vare, så nu viser min pris det bare endnu mere :) 

Vi kan sagtens tale mere om mulig samarbejde, hvis du kan sende mig en mail omkring dine idder og hvilke pris, målgruppe du har med og gøre vil det være dejligt. hui.kristensen@gmail.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)