Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkeopkøb af Nets

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg fik i dag den tanke, at nu hvor der er så stor frygt for at Nets sælges til undlandet (USA), er der så nogle der tror det ville være mulgit at "folket" købte virksomheden?

Enten i form af at man køber aktierne enkeltvis, eller at man opretter en fond som vil stå for ejerskabet, og at man så giver penge til den uden at få noget igen direkte - ligesom med velgørenhed?

Jeg hentyder både til om det er muligt juridisk, og sådan bare muligt at få så mange penge skrabet sammen.

Der er ca. 20.200.628 mennesker i Danmark, Norge og Sverige. Hvis hver enkelt person gav penge der til ville det dreje sig om næsten 650 kroner per indbygger - urealistisk. (salgspris på 13 milliarder kroner)

Hvis man så udvider antallet af lande, bliver beløbet logisk nok mindre. Men jeg tror mere det er spændende med hvad virksomheder måske ville byde ind med, da højere gebyrer fra Nets kan blive dyrt for virksomhederne på sigt.

Kom gerne med jeres indput :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 23:01

Uha nej tak herfra.
Det bliver jo bare endnu et håbløst statsmonopol. (Nogen onde tunger, vil sige at det allerede er tilfældet..)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som du selv skriver - urealistisk. Vil du selv betale 650 kr?

Alternativt skulle man finde en ordning, hvor staterne gik sammen om en aktiepost (eks. SAS). Dette ser jeg dog heller ikke som særlig realistisk.

Danskerne må erkende, at Nets bliver solgt i den nærmeste fremtid.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KSP-Dev:
nu hvor der er så stor frygt for at Nets sælges til undlandet (USA)

Hvem frygter det ?. Jeg siger, sælg endelig. Så kan det da være de lærer hvad kundeservice er for noget.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:11

Hvis jeg fik en del af virksomheden for mine 650 kroner ville jeg bestemt gerne (afhængig af størrelsen). Det ville jo svare til at købe aktier, som mange jo gør i forvejen.

Samtidig hvis en virksomhed som MyTrendyPhone som har mere eller mindre alt deres betaling igennem diverse betalingskort, kan se en fordel i det (evt. lavere gebyrer), og de så smider - lad os sige en million efter projektet, så er falder beløbet (meget lidt). Hvis flere store virksomheder gør det samme, enten som aktie investering, eller som en vi håber gebyrene falder investerings , så ser det pludselig lysere ud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)