Vi har i vores servicevirksomhed en lidt speciel kunde som nu, efter 1-2 år pause fra os, ønsker kvitteringer for de konsulenttimer han / hun har købt hos os i 2006.. Vi er pga. harddisk nedbrud ikke i stand til at fremskaffe disse kvitteringer længere og står nu med et mindre dilemma eftersom kunden hårdnakket holder på at hun har krav på sådanne kvitteringer..
Spørgsmålet er om hun kan forlange dette? - selv efter 1-2 år og på trods af at han / hun har fravalgt disse kvitteringer i første omgang?
Jeg er klar over at alle kunder har krav på en kvittering for den serviceydelse MEN.. selv efter så lang tid?
Håber virkelig nogen af jer kan hjælpe os lidt videre med et svar..
I skal som virksomhed altid udlevere en kvittering/faktura for et køb, hvis kunden ikke ønsker kvitteringen, kan jeg ikke se det er jeres problem. Firkantet sagt, ville det svare til at sige "nej" til kvitteringen i et supermarked og 1-2 år efter komme og forlange sin kvittering. Jeg kan desværre ikke finde noget der understreger mit svar, men i kunne prøve ret og råd (www.retograad.dk) - Det er gratis.
... Tak for svar gutter. Jeg tror vil forsøge at finde en diplomatisk løsning med kunden .. i mellemtiden har jeg gjort brug af ret og råd og sendt dem et spm. Så må vi se..