Jeg har nogle webhosting kunder som tager for meget fokus fra vores egentlige forretning. Omvendt et det en blanding af mangeårige loyale kunder og nogle løsninger vi selv delvist har udviklet i tidernes morgen. Jeg overvejer alligevel kraftigt at sælge dem fra, men hvordan måler en evt. aftager værdien af den slags kunder?
Værdien kan f.eks. beregnes ud fra hvilken omsætning kunderne genererer, men andre faktorer spiller naturligvis også ind. F.eks. hvilke services der sælges, til hvilke priser og muligvis hvor let de vil kunne integreres i udbyderens egen platform.
Jeg synes, at det er svært at svare på, da der er mange ting, som spiller ind. Heriblandt især hvor meget man forventer at kunne tjene på kunderne, hvor lang levetid de forventes at have, hvilke omkostninger der er dels ved flytning til vores systemer/pakker og dels løbende omkostninger derefter til drift/support etc. Så jeg tror det er en vurdering, som skal foretages konkret for hver case.
Du er velkommen til at kontakte mig på ace@meebox.net. Det er bestemt ikke utænkeligt at vi er interesserede og kan hjælpe.