Med hensyn til sælg af fisk er der da lidt start omkostniger, en kølebil kan du købe for ca. 70.000kr, eller du kan med fordel leasing den. du behøver ikke noget lagerplads, da du jo hverdag skal besøg din grosis og købe din fisk frisk til dine kunder, tit og ofte køber du på kredit, dvs. du først betaler for din fisk når den er solgt. :) et kursus koster ca. 500kr. :)
Med hensyn til sælg af fisk er der da lidt start omkostniger, en kølebil kan du købe for ca. 70.000kr, eller du kan med fordel leasing den. du behøver ikke noget lagerplads, da du jo hverdag skal besøg din grosis og købe din fisk frisk til dine kunder, tit og ofte køber du på kredit, dvs. du først betaler for din fisk når den er solgt. :) et kursus koster ca. 500kr. :)
Held & lykke med det hele. :)
/Carsten
Men de fisk skal vel klaregøres/(skæres) et sted, eller ved du om fabrikken søger for det....det eneste jeg skal gøre er køre til kunderne ?
Det er fint du spørger og Amino er et godt sted at starte, men jeg tror at du skal ud og undersøge markedet før du bare kaster ideérne væk med "det går nok ikke" eller "der er for mange sorte penge i den branche". Specielt nævner du en idé som er for dyr i opstarten. Har du undersøgt om det kan gøres billigere? Det er også hamrende dyrt at lave sin egen designkollektion, men jeg brugte en del tid på at undersøge hvordan jeg kunne spare en del af pengene. Det gjorde jeg blandt andet ved at tage kontakt til en masse mennesker og pludselig var jeg i gang.
Ud og hiv i nogle tråde og tag udfordringerne op - det kan du ligeså godt gøre med det samme for der vil komme mange bump på din vej.
Jeg håber at du finder det rette for dig og ønsker dig held og lykke med det.
Men de fisk skal vel klaregøres/(skæres) et sted, eller ved du om fabrikken søger for det....det eneste jeg skal gøre er køre til kunderne
Når du køber engros på fx www.ovj.dk så er din fisk forarbejdet og klar til at blive tilberedt, du kan også købe hele fisk der ikke er forarbejdet som du selv kan klare (det lidt billigere) men der er ingen problemer i at købe fisk der er klar til salg, de bliver opkøbt fra fiske fabrikker der levere fisk der er klar til vidre salg.
så ja det enste du skal tænke på er at finde nogen kunder også sælge dem noget godt frisk fisk, du kan med fordel starte ud med laks, rødspætter, fiskesalater, og de andre "nemme ting", bare for at komme igang :)