Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykisk nedbrydende iværksættertrang - Råd søges !

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lyst og vilje i orden, men mangler råd og forslag til finde "vejen", som jeg kan løbe på.

Jeg skriver dette indlæg i håb om hjælp og råd for jeg er gået i stå og min samvittighed er begyndt plage mig konstant dag og nat.

Lidt om mig:
Jeg har i tidens løb haft mange skiftende jobs og ledighedsperioder.Skiftende jobs var mit forsøg på finde, et arbejde jeg kunne stå op til hver
eneste dag med et smil. Det er dog aldrig lykkes mig finde.

Dog har jeg arbejdet med at køre varer ud fra nogle butikker til kunderne,kørt med passager. Det har været FINT og noget jeg var vild med ..
MEN desværre var tempoet for HØJT og var bange for kører uforsvarligt og det kan ske noget slemt en dag!

Har også arbejdet for postdk med køre pakker ud mv.
Det er dog lykkes med finde ting udbringsarbejde, hvor tempoet var fint og jeg er vild med jobbet.. møde kunder..giv service mv.
MEN det var sort arbejde. Selvom det var sort arbejde var det "ok", men for nogle år siden begyndt min samvittighed plage mig.. J
JEG kan bare IKKE være med til det snyderi.Det bryder velfærden ned !

pga af min samvittighed stoppedet jeg arbejdet og begyndte sælge ting til frisør.. MEN DESVÆRRE pruttede de om prisen og følte mig tvunget til sælge dem uden faktura ! - TAK Det er så snød IGEN, så det gider jeg ikek være med til - STOP med det så !
Det skal siges jeg solgte til små frisør og ikke de store. De store saloner ønsker mærkevære og det har jeg ikke råd til skaffe !

JEG ORKER ikke være på dagpenge, det er nedværdigende.

Hvad søger jeg så hjælp til:
............................

Jeg har ikke lyst til have en butik, vil have flesibel dag og kan udvikle mig!

Det som tænder mig er, sælge fysiske produkter.Vil ikke have online shop!
Jeg har f.eks lyst til have et lille lager, hvor jeg har et lille udvalg af varer som jeg kunne køre til kunderne!

ide: Har lyst til mad-produkter til Piaazaria osv- MEN der sælges meget sort i den branche, så det vil jeg ikke!

Jeg tænker nu sælge direkte til kunderne, så jeg styrer alt selv.

Jeg håber i kan se min interesse og kan rådgive mig hvad jeg kan sælge til butikker/ eller kunder... og ikke igen kommer til sælge indenfor et område hvor snyd med moms, skat osv er normalt!

(Jeg har selv en ide om kører fisk ud til private, ..men har ikke ide om hvordan det skal gøres, og om der er marked for det)
Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 12:09

Hej med dig!

Du må da være forpustet af alt den renden rundt Big Smile - Det lyder hårdt?

Jeg kender godt selv det med at man gerne vil ud af dagpenge systemet og at man gerne vil have hele en selv med i sit job. Jeg har selv haft mange jobs og har ikke rigtigt fundet frem til hvad der gør mig glad! -Måske det bare er livet i en nøddeskal??

Det at stå for tingene selv og være sin egen herre det tror jeg selv er vejen frem for at man bliver glad og lykkelig.

Mht. markedet for udbringning af fisk, så ved jeg ikke så meget om det praktiske omkring det - ved måske ikke om nogle fangere selv kører ud og sælger bagefter eller om de bare sælger dem til et fiskelager?? - Men jeg ville som privatperson gerne have at en fiskebil kørte hjem til mig og leverede fisk. Der er da klart et marked for fisk tror jeg. Folk ved det er sundt at spise fisk, mange har måske svært ved at vide hvad de skal gøre med dem. Der kunne du måske yde en god service?

I øvrigt godt du stopper det sorte arbejde Wink

Go weekend

Fra Mette_S 

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 13:17

Hej Mette,

JA det er bestemt hårdt fysisk, men sådan er det jo. Hvis man kan lide det betyder det ikke meget og hvis man samtidig kan tjene små penge er det perfekt 
Det med fisk, var et forslag og jeg er ÅBEN for høre andre ideer :)

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 13:07
Flere som har gode forslag, hvad jeg kan giv mig kast med udfra min interesse ?
Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:23

Når du er glad for at køre, hvad så med at være vognmand for GLS, 3X34 eller Danske fragtmænd? Der må da være lidt mere styr på tingene i forhold til sort arbejde?

Hvis du har erhvervskort hvad så med taxa, eller kørsel med ældre, handikappede eller skolebørn (kræver vist nogle attester eller certifikater, men mon ikke dit jobcenter kan hjælpe dig?)?

pøj pøj med det.

p.s. ..og ja, kender det kun alt for godt det med at være på dagpenge. Har selv opgivet at få job efter 4 år i "kødpressen" og er gået i gang med en uddannelse som Web-integrator.

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 13:36

Hej med dig, 

hvad med foder til hunde og katte, købe  og opbevare det for privat kunder, har hørt rygter om at profitten er go på hundefoder. 

Med hensyn til fisk, så kræver det en køle bil og et gyldig hygiejnebevis, også kan du ellers køre ud og sælge fisk, evt opsøge virksomheder med mange ansatte og sælg dem fisk til deres aftensmad, måske man kunne lave en ordning hvor du kom hver 14 dag evt. Du kan købe fisk engros hos hundested fiskeeksporters www.ovj.dk  :) 

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 13:36
Jeg har arbejdet for de transportfirma, desværre tør jeg ikke så stærkt . De har bare presser tidsplanen... Det kan nemt går galt...( har kørt handicaptransport... De har strammeste tidsplaner)
Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 14:22
Jeg mener at have læst en tråd herinde om det ik kan betale sig sælge hundefoder
Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 09:49
Nu jeg tænker lidt over dit forslag, så kan jeg godt se det at sælge fisk har store start omkostninger for der ska købes kold-vogn. Et kold-lagerplads, kursus og varerne gør de ska helst sælges hurtigt !

Måske var det med hundefoder alligevel ik dårlige ide. Oprette nok ent opslag omkring det for info
Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:23

Du kan jo også købe en slipseshop?

http://www.amino.dk/forums/t/222063.aspx

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)