Jeg har lyst og vilje i orden, men mangler råd og forslag til finde "vejen", som jeg kan løbe på. Jeg skriver dette indlæg i håb om hjælp og råd for jeg er gået i stå og min samvittighed er begyndt plage mig konstant dag og nat. Lidt om mig: Jeg har i tidens løb haft mange skiftende jobs og ledighedsperioder.Skiftende jobs var mit forsøg på finde, et arbejde jeg kunne stå op til hver eneste dag med et smil. Det er dog aldrig lykkes mig finde. Dog har jeg arbejdet med at køre varer ud fra nogle butikker til kunderne,kørt med passager. Det har været FINT og noget jeg var vild med .. MEN desværre var tempoet for HØJT og var bange for kører uforsvarligt og det kan ske noget slemt en dag! Har også arbejdet for postdk med køre pakker ud mv. Det er dog lykkes med finde ting udbringsarbejde, hvor tempoet var fint og jeg er vild med jobbet.. møde kunder..giv service mv. MEN det var sort arbejde. Selvom det var sort arbejde var det "ok", men for nogle år siden begyndt min samvittighed plage mig.. J JEG kan bare IKKE være med til det snyderi.Det bryder velfærden ned ! pga af min samvittighed stoppedet jeg arbejdet og begyndte sælge ting til frisør.. MEN DESVÆRRE pruttede de om prisen og følte mig tvunget til sælge dem uden faktura ! - TAK Det er så snød IGEN, så det gider jeg ikek være med til - STOP med det så ! Det skal siges jeg solgte til små frisør og ikke de store. De store saloner ønsker mærkevære og det har jeg ikke råd til skaffe ! JEG ORKER ikke være på dagpenge, det er nedværdigende. Hvad søger jeg så hjælp til: ............................ Jeg har ikke lyst til have en butik, vil have flesibel dag og kan udvikle mig! Det som tænder mig er, sælge fysiske produkter.Vil ikke have online shop! Jeg har f.eks lyst til have et lille lager, hvor jeg har et lille udvalg af varer som jeg kunne køre til kunderne! ide: Har lyst til mad-produkter til Piaazaria osv- MEN der sælges meget sort i den branche, så det vil jeg ikke! Jeg tænker nu sælge direkte til kunderne, så jeg styrer alt selv. Jeg håber i kan se min interesse og kan rådgive mig hvad jeg kan sælge til butikker/ eller kunder... og ikke igen kommer til sælge indenfor et område hvor snyd med moms, skat osv er normalt! (Jeg har selv en ide om kører fisk ud til private, ..men har ikke ide om hvordan det skal gøres, og om der er marked for det) |
Hej med dig!
Du må da være forpustet af alt den renden rundt - Det lyder hårdt?
Jeg kender godt selv det med at man gerne vil ud af dagpenge systemet og at man gerne vil have hele en selv med i sit job. Jeg har selv haft mange jobs og har ikke rigtigt fundet frem til hvad der gør mig glad! -Måske det bare er livet i en nøddeskal??
Det at stå for tingene selv og være sin egen herre det tror jeg selv er vejen frem for at man bliver glad og lykkelig.
Mht. markedet for udbringning af fisk, så ved jeg ikke så meget om det praktiske omkring det - ved måske ikke om nogle fangere selv kører ud og sælger bagefter eller om de bare sælger dem til et fiskelager?? - Men jeg ville som privatperson gerne have at en fiskebil kørte hjem til mig og leverede fisk. Der er da klart et marked for fisk tror jeg. Folk ved det er sundt at spise fisk, mange har måske svært ved at vide hvad de skal gøre med dem. Der kunne du måske yde en god service?
I øvrigt godt du stopper det sorte arbejde
Go weekend
Fra Mette_S