å vidt jeg erindrer i de efterhånden mange
indlæg, pt. 86, så har jeg alene forholdt mig til de arbejdsopgaver og dokumentation, som en godkendt
revisor skal have i.f.m. bekræftelsen af kapitalen ved en selskabsstiftelse.
Jeg har ikke påstået andet. Men ændrer jo ikke at DU som registreret/statsautoriseret revisor vil kunne foretage bekræftelse overfor virk.dk UDEN Kapitalen står på din konto, men alene udfra at kapitalen står på en spærret konto i selskabets navn understiftelse. Hvordan du vil have dette bekræftet er jo helt op til dig og har reelt intet med din kunde at gøre.
Begrebet "klientkonto" er forbeholdt advokater, hvoraf følger en helt særlig bestemmelse for advokater og banker om "betroede midler". Bankerne kan derfor ikke oprette klientkonto (beskyttede konti) for andre end bestallingshavende advokater.
Hvorvidt en godkendt revisor kan anvende en anden form for bankkonto, eks. som ejendomsmæglere en form for deponeringskonto, hvor indeståendet kun kan udbetales under visse forhold kunne være en mulighed.
Hermed fastslår du at revisor IKKE kan have en klientkonto. Tak.
FSR's svar til dig som gengivet ovenfor, at en godkendt revisor modtager indbetaling af kapitalen og herefter udbetaler den til selskabet efter stiftelsen kan jeg ikke umiddelbart genkende som skulle være i strid med den godkendte revisors uafhængighed, hvorfor dette nødvendigvis måtte uddybes fra FSR.
Jeg læser FSR svar som at kapitalen kan indestå på selskabet konto (understiftelse)
Hvis du fortæller mig hvilken § i dokumentet jeg skal læse, gør jeg det gerne. Men at læse mig igennem hele teksten orker jeg ikke...
Ja, det har du, og du har også næsten fanget navnet, som helt rigtig starter med "S" og slutter på "rup", men ellers ikke er korrekt

OK, jeg har så hæftet mig ved revisorens domain-navn, i virkeligheden er O´et et Ø... Men statsautoriseret er han dog.....
Nu er det også almen viden, at eks. både Erhvervsstyrelsen og
SKAT også læser med herinde på
Amino, hvorfor disse oplysninger kan være meget interessante for en nærmere
undersøgelse...
Så er det jo godt at jeg INTET har at skjule og jeg har erhvervsstyrelsen berigtigelse af at metoden med kapitalen i banken og revisoren bekræfter er i overensstemmelse med lovgivningen. jeg har derfor intet at frygte.
Iflg. svaret fra FSR skal R/S revisoren have kopi af kørekort/ pas eller anden form for identifikation, så langt så godt.
Jamen dog! Fik jeg bekræftet, hvad jeg faktisk skrev i mit første indlæg i denne tråd? Det ser sådan ud, så har jeg da trods alt ret på dette punkt
Ja, det har du. og jeg har vist heller ikke benægtet at dette skulle være rigtigt.
Hvordan er det nu? Noget i stil med, at en ekspert er en person, som har begået enhver tænkelig fejl indenfor sit område.
Det er jo lige det og så er det jo samtidigt ikke nødvendigvis at en ekspert ikke fortsat skal lave en fejl i ny og næ, vel