Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret mit kapital på webreg???!!

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Faktum 3 rækker ikke - så kunne du jo selv ha stiftet - det må man ikke for det er ikke bevis nok desværre - hvis jeg ville kunne jeg lave et sådan udtog med xxx under stiftelse på 4 minutter - så det rækker ikke

Den discussion har vi haft ! Og jeg forstår ikke du igen fremfører den ??? hvad har den med diskussionen om R/S revisor kan bekræfte eller ej...

Jeg troede at denne debat handlede om en helt legal selskabsstiftelse og hvilke muligheder der er !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20

jeg gir op

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 19:31

Det er jo også en måde at slippe ud af sine misinformation på !

Jeg forstår ikke at du går imod svarene fra henholdsvis erhvervsstyrelsen og FSR.

Følgende er altså bl.a. mulighederne for at stifte og bekræfte selskab:

At stifte selskab alene via bank er en mulighed

At stifte selskab via R/S revisor bekræftelse på at kapitalen indestår i banken er en mulighed

Det er ikke muligt at indbetale selskabskapitalen på en klientkonto hos R/S revisor, da han IKKE kan have en sådan.

Du fastholder at dette er mads D metoden og ikke korrekt. Men hvorfor står revisorne som netop blandt listen af de som KAN bekræfte ?

Om du så synes at jeg har bøvlet rundt er jo egentligt fuldstændigt irrelevant i denne sammenhæng.

FAKTUM er at det er lovligt, muligt, korrekt at kapitalen er indbetalt på en konto (xxx aps under stiftelse) og at R/S revisor bekræfter dette overfor Virk.dk.

Hverken erhvervsstyrelsen eller FSR bemærker noget om at dette ikke er korrekt.

Jeg synes det er påfaldende at du ikke bare accepterer at reglerne er sådan ! Og at du har fremført noget som ikke er korrekt, -det står jo sort på hvidt fra FSR.  Og skulle du mene at denne gengivelse er et falsum, skal jeg glædeligt videresende mailen til dig......

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 20:01

Cookie - John Hannover:
Jeg har svaret at stiftende selskaber med revisorer ansat bruger og har klient konto som mulighed- oftest via advokater ansatte samme sted også. Formentlig er det advokat delen som tager stiftelsen - og bruger revisoren til apportindskuds stiftelser vil jeg tro. Du har givet ret i at at en enkelt stående revisor ikke selv har klient konto det hører til advokater (og som sagt - de større stiftelsesselskaber der ofte har begge funktioner)

Hvad så med den registrerede eller statsautoriserede revisor som ikke har en "advokat" afdeling ? som måske bare er sig selv i firmaet. Han kan så ikke bekræfte overfor virk.dk, trods det at han er registreret eller statsautoriseret ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39

det er jo besvaret masser af gange i tråden men du læser jo ikke

JO registret eller statsautoriseret revisor kan og vil mig bekendt skulle have bekræftelse (evt kontoudtog) fra BANKEN stemplet og underskrevet AF BANKEN - normalt direkte og ikke som det foto du viste - bare et konto udtog fra den der vil ha selskabet stiftet.

Ikke en ikke registreret  som bare kalder sig revisor og låner en revisors ID til stiftelsen og får konto udtog tilsendt fra den der vil ha stiftet (giver ikke mening at han så skal køre hvidvaskkontrol og skaffe bekræftelse fra bank osv -

Din "revisor" KAN har kørt alle kontroller - det tyder kontobilledet ikke på og fremgangsmåden vil ikke due normalt. Men lad den nu ligge. Synd du ikke vil sige hvornår det var for er det år tilbage kan det forklare efter helt andre krav og synd for din revisor at du ikke reklamerer med hans navn

Du fik jo registret og det er helt fint - det er ikke dig det skal handle om men om hvorvidt nye stiftere af ApS kan regne med bare at kunne sende en fotokopi af bankkonto for Under stiftelse - til en ikke revisor eller en faktisk revisor eller advokat, og så uden videre blive stiftet for 400 kr -. det er det jeg, og en del andre ikke tror

vh

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 21:13

John, For s.... da...

For 4. gang oplyser jeg nu hvornår stiftelsen skete: November 2011

Jeg har aldrig påstået at billedet er anvendt som det revisor/R/S revisor har godkendt ud fra !

Jeg har flere gange fortalt at kontoudtoget er emailet revisoren direkte fra selskabets bank !

Jeg har ligeledes oplyst at idet revisor IKKe kan bekræfte er denne bekræftelse sket vi revisors samarbejdspartner som er statsautoriseret.

hvilket samarbejdsaftale de 2 har kan jeg ikke udtale mig om. men kun den "rigtige" revisor kan bekræfte, det er vi enige om !

Jeg har nu 2 gange tidligere nævnt S.revisors navn og gør det så endnu engang: Soderup revision I/S

Du har endnu IKKE givet mig et klart svar på at revisor kun skulle kunne bekræfte hvis kapitalen kom over hans klientkonto. En konto som han IKKE kan have jvf. svar fra FSR. Dine tidligere fremsatte påstande om dette er altså ikke rigtige ihenhold til gældende lovgivning omkring revisorer. Du væver rundt i revisor har så en advokat afdeling o.s.v. Hvortil jeg så spørger dig om du ikke mener at den enlige registrede eller statsautoriserede så ikke ville kunne bekræfte overfor virk.dk.

Iflg. svaret fra FSR skal R/S revisoren have kopi af kørekort/ pas eller anden form for identifikation, så langt så godt.

Iflg. det af mig tidligere oplyste er en konto oprettet i et selskabs navn "under stiftelse" SPÆRRET og derfor kan kapitalen ikke røres før end enten bank, R/S revisor eller advokat har bekræftet overfor virk.dk og alle nødv. dokumenter er indleveret til banken. Revisor har derfor ingen riisiko for at kapitalen er rørt.

At metoden er lovlig, rigtig, legal eller korrekt (kald det hvad du vil) er berigtiget af daggamle svar fra erhvervsstyrelsen og Registrerede & statsautoriserede revisorers brancheforening FSR. Så der er altså intet fordækt ved denne metode.

At hverken Tonny eller Henrik (som "rigtige" revisorer) har rettet dig i påstanden om at en R/S revisor skulle have en klientkonto ser jeg som udtryk for at selv "godkendte" revisorer ikke altid selv kender reglerne.

man har altså før hørt om at revisorer og advokater (eller for den sags skyld andre eksperter) ikke altid har ret selv om de er registrede/statsautoriserede/verificerede/akkreditteret og hvad vi ellers kan give dem af titler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Jeg har aldrig påstået at billedet er anvendt som det revisor/R/S revisor har godkendt ud fra !

Jeg har flere gange fortalt at kontoudtoget er emailet revisoren direkte fra selskabets bank !

hvad skulle vi så med det billede? og ja som både jeg og andre har bemærket i tråden, du har tilpasset så det stille og roligt kunne være helt OK

Bare du dog ville ha startet med at skrive

Jeg fik min bank til at bekræfte direkte overfor revisor at min stiftelseskapital stod på konto xx under stiftelse og revisor forhørte sig så om selskabets formål og fik dokumenteret min person med billedlegitimation tilsendt eller personligt fremmøde - så ville der ikke ha været så meget bøvl som når du sender et billede af et konto udtog og skrev citat ordret fra dit indlæg som medførte alt dette

Jeg fik en revisor her fra Amino til at gøre det for mig for et symbolsk beløb. Sendte ham kontoudtog fra banken og han bekræftede så overfor E&S 

Det er jo noget helt andet end, fik banken til skriftligt at bekræfte og banken til at sende kontoudtog til revisoren som var informeret om projektet og min person.

Du har helt enkelt stille og roligt tilpasset din forklaring - ex måske revisor checkede med banken - det går jeg da ud fra, som heller ikke passer med nu - banken sendte.

Havde du skrevet sådan ville alle ha klappet i hænderne men som du skrev det, kunne mange blive vildledt til at tro det gik bare at sende en kopi af et kontoudtog

Hvidvask regler blev skærpet i 2012 og 13 som jeg husker dem så 2011 kan godt ha været lempligere for den del.

At revisorerne er hoppet af tror jeg mere skyldes at de, som vi to også burde, har indset vi spilder vor og værst af alt, andres tid

venligst John H

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 21:47

Cookie - John Hannover:
Nej desværre Søren. Banken hvor du sætter pengene ind - kan jo være uvidende om at det er til et selskab - og kontoen skal være ejet af selskabet og banken KAN altså ikke oprette en konto til selskabet uden selskabet har et CVR nummer, så de kan højst oprette en konto til dig, og dermed heller ikke formentlig hvidvask kontrollere selskabet

Det var med henvisning til dit ovenstående svar jeg tog et billede af kontoudtoget, du påstår her først at jeg ikke kan oprette en konto uden cvr. Efterfølgende skriver du:

Cookie - John Hannover:
Skal loven holdes så skal du enten lave en konto som ejes af de kommende selskab og hedder xxxxx ApS under stiftelsen - og BANKEN skal bekræfte, eller du skal oprette en sådan konto, og indbetale stiftelsesbeløbet til advokaten, som så bekræfter og når han har OK overfører beløbet til en bankkonto du har opgivet ham og som stadigt skal være ejet af selskabet.

Og ja det er jo netop det jeg har gjort, oprettet en konto i selskabets navn under stiftelse.

Cookie - John Hannover:
Det er derfor, som du beskriver det ikke lige sådan at reglerne er fulgt, men nu er det jo gået, og Henrik K har vel ret i, at det er Mads Dinesen metoden - idet advokaten jo kun kan se at pengene var der den dag du viste kontoudtog, men ikke kan vide at de er der når stiftelsen går igennem hos EOS

kapitalen står på denne konto, som jo iøvrigt er spærret til stiftelsen er gået igennem og banken er i besiddelse af alle nødvendige dokumenter.

Desuden nævner du her igen advokats medvirken, hvilkens medvirken ikke er nødvendig for at stifte et selskab.

Jeg undrer mig stadigt til at R/S revisorer ikke kan have en KLIENTKONTO ? hvilket jo du har påstået flere gange i denne debat og iøvrigt også i dine blogindlæg. Dette er jo så ikke korrekt.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 21:54

Cookie - John Hannover:

Bare du dog ville ha startet med at skrive

Jeg fik min bank til at bekræfte direkte overfor revisor at min stiftelseskapital stod på konto xx under stiftelse og revisor forhørte sig så om selskabets formål og fik dokumenteret min person med billedlegitimation tilsendt eller personligt fremmøde - så ville der ikke ha været så meget bøvl som når du sender et billede af et konto udtog og skrev citat ordret fra dit indlæg som medførte alt dette

Ja det ville jeg da også have ønsket jeg havde gjordt.

men ændrer ikke på det faktum at trådstarter vil kunne få sin R/S revisor til at bekræfte kapitalen ud fra et kontoudtog, enten direkte fra banken eller ved at modtage et kontoudtog stemplet og underskrevet af banken.

Hvad revisor derudover vil foretage sig af kontrol er jo hende uvedkommende, bare hun leverer den dokumentation han ønsker. Hvoraf en del af de nødvendige dokumenter jo allerede ligger tilgængeligt for ham på virk.dk

Tilbage er spørgsmålet om hvad denne ydelse fra R/S revisoren skal koste. Ja, jeg fik det gjort til 300 kr. pr. selskab. en anden revisor vil måske tage mindre og en anden gøre det "gratis" i forbindelse med et nyt kundeforhold.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:59

Hej Søren, igenHuh?

Jeg "sakser" lidt i dit sidste meget lange indlæg, og ønsker iøvrigt ikke at fortsætte debatten på denne facon

Søren:
At hverken Tonny eller Henrik (som "rigtige" revisorer) har rettet dig i påstanden om at en R/S revisor skulle have en klientkonto ser jeg som udtryk for at selv "godkendte" revisorer ikke altid selv kender reglerne.

Så vidt jeg erindrer i de efterhånden mange indlæg, pt. 86, så har jeg alene forholdt mig til de arbejdsopgaver og dokumentation, som en godkendt revisor skal have i.f.m. bekræftelsen af kapitalen ved en selskabsstiftelse.

Begrebet "klientkonto" er forbeholdt advokater, hvoraf følger en helt særlig bestemmelse for advokater og banker om "betroede midler". Bankerne kan derfor ikke oprette klientkonto (beskyttede konti) for andre end bestallingshavende advokater.

Hvorvidt en godkendt revisor kan anvende en anden form for bankkonto, eks. som ejendomsmæglere en form for deponeringskonto, hvor indeståendet kun kan udbetales under visse forhold kunne være en mulighed.

FSR's svar til dig som gengivet ovenfor, at en godkendt revisor modtager indbetaling af kapitalen og herefter udbetaler den til selskabet efter stiftelsen kan jeg ikke umiddelbart genkende som skulle være i strid med den godkendte revisors uafhængighed, hvorfor dette nødvendigvis måtte uddybes fra FSR.

For de interesserede kan Uafhængighedsvejledningen læses her

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/236640/uafhaengighedsvejledningen.pdf

Søren:
Jeg har nu 2 gange tidligere nævnt S.revisors navn og gør det så endnu engang: Soderup revision I/S

Ja, det har du, og du har også næsten fanget navnet, som helt rigtig starter med "S" og slutter på "rup", men ellers ikke er korrektSkype-Wink

Nu er det også almen viden, at eks. både Erhvervsstyrelsen og SKAT også læser med herinde på Amino, hvorfor disse oplysninger kan være meget interessante for en nærmere undersøgelse...

Søren:
Iflg. svaret fra FSR skal R/S revisoren have kopi af kørekort/ pas eller anden form for identifikation, så langt så godt.

Jamen dog! Fik jeg bekræftet, hvad jeg faktisk skrev i mit første indlæg i denne tråd? Det ser sådan ud, så har jeg da trods alt ret på dette punkt.

Søren:
man har altså før hørt om at revisorer og advokater (eller for den sags skyld andre eksperter) ikke altid har ret selv om de er registrede/statsautoriserede/verificerede/akkreditteret og hvad vi ellers kan give dem af titler.

Hvordan er det nu? Noget i stil med, at en ekspert er en person, som har begået enhver tænkelig fejl indenfor sit område. 

Tonny

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)