Hej Søren, igen
Jeg "sakser" lidt i dit sidste meget lange indlæg, og ønsker iøvrigt ikke at fortsætte debatten på denne facon
At hverken Tonny eller Henrik (som "rigtige" revisorer) har rettet dig i påstanden om at en R/S revisor skulle have en klientkonto ser jeg som udtryk for at selv "godkendte" revisorer ikke altid selv kender reglerne.
Så vidt jeg erindrer i de efterhånden mange indlæg, pt. 86, så har jeg alene forholdt mig til de arbejdsopgaver og dokumentation, som en godkendt revisor skal have i.f.m. bekræftelsen af kapitalen ved en selskabsstiftelse.
Begrebet "klientkonto" er forbeholdt advokater, hvoraf følger en helt særlig bestemmelse for advokater og banker om "betroede midler". Bankerne kan derfor ikke oprette klientkonto (beskyttede konti) for andre end bestallingshavende advokater.
Hvorvidt en godkendt revisor kan anvende en anden form for bankkonto, eks. som ejendomsmæglere en form for deponeringskonto, hvor indeståendet kun kan udbetales under visse forhold kunne være en mulighed.
FSR's svar til dig som gengivet ovenfor, at en godkendt revisor modtager indbetaling af kapitalen og herefter udbetaler den til selskabet efter stiftelsen kan jeg ikke umiddelbart genkende som skulle være i strid med den godkendte revisors uafhængighed, hvorfor dette nødvendigvis måtte uddybes fra FSR.
For de interesserede kan Uafhængighedsvejledningen læses her
http://erhvervsstyrelsen.dk/file/236640/uafhaengighedsvejledningen.pdf
Jeg har nu 2 gange tidligere nævnt S.revisors navn og gør det så endnu engang: Soderup revision I/S
Ja, det har du, og du har også næsten fanget navnet, som helt rigtig starter med "S" og slutter på "rup", men ellers ikke er korrekt
Nu er det også almen viden, at eks. både Erhvervsstyrelsen og SKAT også læser med herinde på Amino, hvorfor disse oplysninger kan være meget interessante for en nærmere undersøgelse...
Iflg. svaret fra FSR skal R/S revisoren have kopi af kørekort/ pas eller anden form for identifikation, så langt så godt.
Jamen dog! Fik jeg bekræftet, hvad jeg faktisk skrev i mit første indlæg i denne tråd? Det ser sådan ud, så har jeg da trods alt ret på dette punkt.
man har altså før hørt om at revisorer og advokater (eller for den sags skyld andre eksperter) ikke altid har ret selv om de er registrede/statsautoriserede/verificerede/akkreditteret og hvad vi ellers kan give dem af titler.
Hvordan er det nu? Noget i stil med, at en ekspert er en person, som har begået enhver tænkelig fejl indenfor sit område.
Tonny