Søren - fortæl os (for det har jeg stærkt på fornemmelsen Henrik har chedket . CVR nummer på din revisor så vi kan se om han er godkendt / registreret revisor
Du er den eneste der går i takt her og du forvirrer trådstarter med din stædighed . hit med navn på den revisor der jo har gjort det efter reglerne (og ja han er gættet tror jeg nok )- men lad CVR komme så med her - så er vi jo på det rene
Du har ændret forklaring . alt fra revisor kontrollere og via klientkonto så mange gange at tiltro til dig er lang væk
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Søren - fortæl os (for det har jeg stærkt på fornemmelsen Henrik har chedket . CVR nummer på din revisor så vi kan se om han er godkendt / registreret revisor
Nu ser jeg ingen grund til at fortælle hvem min revisor er ud fra det faktum at det kun er registrede eller statsautoriserede revisorer der over for Virk.dk kan beræfte kapitalen, derfor er der ingen tvivl om at han er registreret eller statsautoriseret. Så vi behøver vel ikke fortsætte discussionen om hvorvidt han er "rigtig" revisor.
Jeg vil dog gerne fortælle at min revisor også deltager i debatten her på Amino og at både du og Tonny har rost hans debatindlæg.
Jeg savner stadigt at du forholder dig til svaret fra erhvervsstyrelsen ? det må jo være op til revisoren hvilke dokumenter eller andet han skal bruge for at bekræfte kapitalen uden den står på hans klientkonto og dermed savner jeg et svar fra Tonny på netop det spørgsmål.
Underligt ikke at ville fortælle hvad en dygtig statsautoriseret eller registreret revisor hedder- nærmest fordækt. Dine ref til alle mulige links er halve og ikke værd at kommentere
Du har rodet din egen forklaring totalt til- først - kun kontoudtog og så billigt- så har revisor "sikkert" kontrolleret - så rod omkring hvem.,bank eller revisor som har hvidvask ansvar og så - stærk tvivl om den revisor er registreret/ statsautortiseret - der er ingen grund til at du skjuler hans navn når alt er godt og andre kan få glæde af hans billige godkendelse af kapitalen - INGEN
Du ved revisor er totalt ubeskyttet titel og jeg har rost og- modsagt visse herinde som står som "revisor" så det siger intet. De fleste jeg ser herinde som revisorer eller tidl revisorer eller pensioneret revisorer er bare folk der bruger navnet som er helt ubeskyttet
vh John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg vil dog gerne fortælle at min revisor også deltager i debatten her på Amino og at både du og Tonny har rost hans debatindlæg
Nu har du i en gammel tråd skrevet hvem den pågældende revisor er. Der er ikke tale om hverken en registreret eller statsautoriseret revisor. Man kan meget med en lånt adgang til Erhvervsstyrelsen.
Du har ændret forklaring . alt fra revisor kontrollere og via klientkonto så mange gange at tiltro til dig er lang væk
Og hvor er det så du mener at jeg har ændret forklaring ?
Har jeg påstået andet end følgende: Jeg har bedt min revisor bekræfte kapitalen overfor virk.dk og det har han gjort !!! hvad han har foretaget sig af kontroller er jo for så vidt mig ligegyldigt (men måske han har ringet til banken har jeg så tilføjet undervejs) ! Skal vi ikke bare gå ud fra at han har kontrolleret mine oplysninger som han nu har vurderet det var nødvendigt i forhold til den for ham gældende lovgivning !
I har hårdnakket igennem denne debat holdt fast i at denne framgangsmåde ikke er lovlig/korrekt ! Til modbevisning af jeres overbevisning har jeg så fremlagt svar fra erhvervsstyrelsen, dette svar er der ingen af jer der forholder sig til !
Jeg har stillet et temmeligt præcist spørgsmål til Tonny, som han åbenbart ikke ønsker at svare på ?
Men til trådstarter kan jeg da iøvrigt tilføje at en anden mulighed kunne være at registrere selskabet manuelt og betale mer-prisen for dette. Det umiddelbart vil være billigere at bede om et kontoudtog fra banken, få et stempel på og en underskrift fra banken og sende det med snailmail og betale for en manuel behandling af stiftelsen. Så er vi helt ude over revisors ansvar.
Men til trådstarter kan jeg da iøvrigt tilføje at en anden mulighed kunne være at registrere selskabet manuelt og betale mer-prisen for dette
det er der som ikke merpris for - men derimod for bekræftelse af kapital -og hvis din revisor tilfældigvis skulle hedde Peter og komme fra en "indre cirkel", så er yderligere forklaring ikke nødvendigt-
en rigtig revisor - registreret/autoriseret går ikke som det du fik igennem- glæd dig over du fik det og stop så. Jeg hopper pænt af her
vh
Nu har du i en gammel tråd skrevet hvem den pågældende revisor er. Der er ikke tale om hverken en registreret eller statsautoriseret revisor. Man kan meget med en lånt adgang til Erhvervsstyrelsen.
Og ja det har jeg jo så.. Man kan kalde den "lånt" eller man kan have et samarbejde med indehaveren af adgangen til erhvervsstyrelsen/Virk.dk. Men jeg går da stærkt ud fra at Den statsautoriserede med adgang ikke bare låner sin adgang ud uden aft have en formodning om at samarbejdspartneren lever op til sit ansvar.
Det er jo ikke meget anderledes end at have ansatte i et revisionsfirma og de benytter denne kode.
Til orientering kan jeg da så samtidigt oplyse at denne statsautoriserede revisor også står som revisor for mit selskab hos erhvervsstyrelsen, selvom det iøvrigt er den anden der reelt reviderer mit regnskab. Hvilken aftale de to har imellem sig er jo for mig underordnet, sålænge tingene bliver gjort korrekt. jeg går ud fra at der er 100 % tillid imellem disse 2 personer.
Såvidt jeg lige husker er gebyret til erhvervstyrelsen 2200 kr. for en manuel registrering og 680 kr hvis det gøres gennem virk.dk (en pairindsendelse vil jeg formode gør sagsbehandlingen til en manuel registrering
Cookie - John Hannover:
registreret/autoriseret går ikke som det du fik igennem
1. Kan vi blive enige om at det kun er registrerede revisorer der kan bekræfte overfor virk ?
2. Kan vi blive enige om at svaret fra erhvervsstyrelsen er korrekt, nemlig at kapitalen kan indsættes direkte på selskabetskonto ?
3. kan vi blive enige om at Tonny som "rigtig" revisor endnu ikke har svaret på hvad han ville foretage sig for at bekræfte overfor virk.dk ?
Nej Søren - du har bøvlet så meget rundt og din revisor kører på lånt licens og du råder til noget der er møj - god nat Jeg gider ikke det pjat med dig længere
Tonny er - modsat ham du bruger - registreret og har check på ting i øvrigt - helt som Henrik