Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret mit kapital på webreg???!!

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg mener ikke jeg fremturer noget som helst.

Jeg beder dig bare om at Forholde dig til mine 2 spørgsmål ?

Tonny Skov Pedersen:

En bekræftelse på kapitalens tilstedeværelse ved stiftelse af et selskab er for den godkendte revisor at sidestille med en revisionsopgave, hvilket vil sige, at revisor med en høj grad af sikkerhed bekræfter kapitalen. D.v.s. udfører de handlinger som nu en gang er bestemt i hhv. selskabsloven og hvidvaskloven.

Øh, og er det ikke det han gør ? Altså modtager et kontoudtog fra banken og hvis han vil være helt sikker, verificerer dokumentet ved f.eks. at ringe til banken. Kan vi så ikke sige at han har udført det han skal med høj sikkerhed ? altså bekræftet at kapitalen er til stede. At han så er så flink at gøre det til en "symbolsk" betaling iforhold til hvad man ellers betaler for revision er jo bare fantastisk kundeservice.

Jeg bliver jo så nødt til at spørge dig om hvor omfattende din kontrol ville være, såfremt du bliver bedt om at bekræftige selsskabskapitalen tilstedeværelse ?

en kunde stifter og udarbejder alle dokumenter selv og anmelder disse til virk.dk. med electronisk legitimation. Nu ligger alle stiftelses dokumenter på virk.dk. Du modtager et kontoudtog fra banken.

Hvad gør du ? ringer til banken ? Det bekræftiges at pengene står på selskabets konto.             Hvad vil du mere gøre ?

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 17:45

For at få et korrekt svar har jeg stillet spørgsmålet til erhvervsstyrelsen via startvækst.dk. Jeg gengiver mit spørgsmål og svaret her:

Bekræftigelse af kapital ved selskabsstiftelse.

(18.02.2014 15:41) I forbindelse med selskabsstiftelse (XXX aps) udarbejder jeg selv alle dokumenter og anmelder selskabsstiftelsen på Virk.dk.

Jeg indbetaler kapitalen på selskabets nye konto i banken, kontohaver er "XXX Aps under stiftelse".

Banken siger de ikke kan bekræftige overfor Virk.dk

Kan jeg lade min revisor bekraftige kapitalen ved at han modtager kontoudtog fra banken og eventuelt verificerer ægtheden ved at ringe til banken.

Har han behov for yderligere kontrol. f.eks af min identitet ? denne er jo godkendt af både bank (under oprettelse af konto)og Virk.dk (ved anmeldelsen elektronisk) ?

Inge Frederiksen (19.02.2014 15:36)

Hej

Sker stiftelsen elektornisk via Erhvervsstyrelsens selvregistreringssystem kan en advokat eller registreret/statsautoriseret revisor med sin digitale signatur skrive under på, at pengene er indsat på en konto i selskabets navn i den pågældende bank.

Du må aftale med advokat/revisor hvilken dokumentation han evt. skal bruge.

Med venlig hilsen

Erhvervsstyrelsen

Denne e-mail kan ikke besvares."

Der er således efter hvad jeg kan se INTET i vejen med den fremgangsmåde som jeg har beskrevet og INTET belæg for at pengene skal over en klientkonto (som Cookie bl.a. fastholder).

Og så synes jeg da at det er påfaldende at du, Tonny (som revisor) ikke svarer på mit simple spørgsmål om hvad du ville gøre yderligere (ud over kontoudtog og en opringning til banken)  for at bekræfte kapitalens indestående på en bankkonto tilhørende selskabet.

Om selskabstifter så hæver pengene privat dagen efter kan jo aldrig blive bank, revisor eller advokats ansvar.

Havde mine egen bank bekræftiget kapitalens tilstedeværelse havde jeg slet ikke haft brug for revisor eller advokat for at stifte et selskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Lad os en gang for alle slå fast at du brugte en "revisor" - endda en meget risikovillig revisor. Når John, Tonny og undertegnet taler om revisorer taler vi om rigtige revisorer - de godkendte revisorer. De godkendte revisorer er underlagt meget med restriktiv lovgivning end din såkaldte revisor. Herunder strengt tilsyn i flere niveuer. 

I tråden har Tonny flere gange henvist til de regler og den praksis som gælder for godkendte revisorer.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 18:34

Henrik Koudahl:
Når John, Tonny og undertegnet taler om revisorer taler vi om rigtige revisorer

Ja, og det må vi ligesom gå ud fra at min revisor også er, eftersom det kun er "rigtige" revisorer der kan bekræfte overfor Virk.dk

Hvad i påstår er at kapitalen skal over en klientkonto. Dette er jo så IKKE korrekt ifølge erhvervsstyrelsen.

I forbindelse med en revision af regnskaber skal indestående jo altså heller ikke ind over en klientkonto for at revisor med høj sikkerhed kan erklære at regnskabet er korrekt.

At revisor skal bekræfte at kapitalen ved kontoudtog og en evt. kontrol af denne kapital tilstedeværelse, er jo ikke meget anderledes end at bekræftige et apportindskud, hvor revisor/vurderingsmand ansætte effekternes værdi ved at foretage en kontrol af aktivernes eksistens. Dagen efter kan disse aktiver jo være "væk", underforstået aflevereret tilbage til andre reelle ejere af disse aktiver. Akkurat som at kapitalen kan være væk dagen efter bekræftigelsen.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 18:45

Henrik Koudahl:
I tråden har Tonny flere gange henvist til de regler og den praksis som gælder for godkendte revisorer.

Og jeg har spurgt hvad han helt nøjagtig ville gøre for at kontrolle kapitalens tilstedeværelse på en konto tihørende selskabet, ud over et at modtage et kontoudtog og eventuelt bekræftige dettes ægthed ved at ringe til banken.

Tonny sidestiller det med enhver anden revisions opgave, og dette er da ganske korrekt, men hvor lang tid kan der bruges på en revisions opgave der består af ET dokument med en linie og et beløb. Lyder som om det kan blive meget tidskrævende at få et helt årsregnskab revideret hos Tonny.... Men jeg går ud fra at dette ikke er tilfældet, for jeg er da sikker på at han i sine revisions opgave bruger almindelig sund fornuft.

>Henrik> Du mente jo også tidligere at kontoudtoget kunne jeg selv have fabrikeret, men jeg kan altså ikke tage telefonen i banken. Og hvis jeg selv havde fabrikeret dette og dette afsløres ved en opringning til banken vil jeg give alle fuldstændig ret i at revisor i såfald vil have et ansvar for at melde mig for dokumentforfalskning.

Men nu taler vi jo altså her om en helt reel selskabstiftelse, som iøvrigt kan ske fra start til slut uden revisor eller advokats indblanding, der behøves sågar ikke engang efterfølgende at benyttes en revisor i mindre selskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

Søren - jeg er hoppet af at modsige dig for du vil jo ikke lytte og tror du og den revisor du brugte en gang ved mere end andre og så tillykke med det - Du kan ikke komme længere . du står sjovt nok alene her og det er som soldaten der marcherer ude af takt og mener han er den eneste der kan holde takten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 18:51

Synes da det er ganske fornøjeligt at jeg får en stjerne for dette indlæg. det ville da være mere konstruktivt at forholde sig til mit spørgsmål, som Tonny altså ikke svarer på....

Og Henrik får 5 stjerner for sit indlæg, hvor han insinuerer at jeg har brugt en "bogfører" og ikke en ægte revisor, hvilket så ikke er korrekt, idet det kun er registrerede revisor der har adng til Virk.dk og dermed kan bekræftige kapitalen.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 18:55

Det er jeg da ked af.

Synes nu du og andre er ude af takt med virkligheden og slet ikke forholder jer til det jeg skriver eller gengiver fra f.eks. erhvervsstyrelsen. og stiller jeg et konkret spørgsmål forholder ingen af jer til spørgsmålet og undlader at svare på dette. 

Og ja, jeg er stædig. For et elller andet sted insinuerer i jo at jeg (og andre) der benytter denne metode er i Mads D -klubben.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:
Du mente jo også tidligere at kontoudtoget kunne jeg selv have fabrikeret,

Nu drejer verden sig ikke om dig - min kommentar var mere rettet imod din kommentar om at man bare sender et kontoudtog til revisor og så godkender han det bare uden videre. Dit argument med at ringe til banken er en justering som du er kommet med efter at vi andre bragte det  på banen. Så du ændrer selv forudsætningen for debatten undervejs og er efterhånden kommet frem til mit synspunkt fra starten.

Nu skal du bare læse lidt på reglerne om hvidvask - så ville du se at Tonny har beskrevet det ganske godt.

Med hensyn til din revisor - så burde du overveje hvordan det mon er sket - for godkendt revisor er han ikke og bliver det heller aldrig. Du kan jo prøve at slå ham op i Erhvervsstyrelsens register over revisorer - og så samtidig tænke over hvorfor prisen var så billig......

Lad det så være mit sidste ord i en tråd som har kommet milevidt fra trådstarters problem

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 19:29

Henrik Koudahl:
bare sender et kontoudtog til revisor og så godkender han det bare uden videre

Jeg beder dig da lige oplyser  om hvor jeg har påstået dette. Jeg har bedt min revisor om at bekræftige kapitalens indestående på selskabets konto. Og så går jeg da stærkt ud fra han lever op til hvad han skal med hensyn til kontrol.

Og gider du så forholde dig til svaret fra erhvervsstyrelsen om at revisor må oplyse hvad han har brug for af dokumentation ?

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)