Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af CVR til privatkøb ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare hvad jeg mener, men jeg prøver :)

Jeg har en gammel veteranbil jeg går og renovere på, og skal derfor bruge en masse reservedele samt værktøj og tilbehør..

Må jeg f.eks. oprette konto hos FTZ og købe dele igennem dem med mit CVR og bruge dem privat ? Jeg vil selvfølgelig betale momsen og det hele, men skal det bogføres, eller kan jeg bare køre ned og hente delene, betale med det samme, og så rive faktura i stykker og glemme alt om det, eller skal det føres ind i regnskabet når det bliver købt på CVR nummeret ?

Det er for ikke at få fusket jeg spørger, for det ville være skidt hvis jeg pludselig fik en kæmpe regning på et eller andet sygt man ikke lige har tænkt over :)

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke bare haandtere dit renovations projekt som en del af din forretning, 
hvorved du sparer moms, faar fradrag for vaerktoej, tilbehoer ETC. 

At bygge et "lager" af vaerktoej og andet er en helt normal forretnings dispostion.

Du har i oevrigt en spaendende forretning at doemme efter din hjemmeside.

Du kan eventuelt postere privat koeb til konto for personlig mellemregning,
hvis du absolut mener det er til privat forbrug og ikke har blivende vaerdi
som eksempelvis vaerktoej.  

Skattetrykket er alt for stort til at man ikke skal taenke i besparelser paa denne
konto. Skat.

Ved momsen sparer du 20% af indkoebsprisen og hvis du ellers tjener eller
kommer til at tjene mange penge sparer du desuden ca. 55%  i skat paa
saadanne dispositioner indtil du afhaender virksomheden. 

Du skal ogsaa postere salgsindtaegter naar/hvis saadanne kommer. 

Skat er med deres nedskaeringer i personale mere interesseret at at knalde
de store firmaer som Novo for 2-3 Milliarder om aaret. De gaar ogsaa efter
Microsoft for over 5 mia. KR

Du kan jo altid vise skattevaesenets personale det indkoebte vaerktoej.
hvis det da eller ikke er slidt op undervejs.  

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 20:43

Du kan jo altid betale det med virksomhedens penge,mig føre det ned på din mellemregning/privathævet, er du i virksomhedsskatteordningen, skal du dog være opmærksom på dine hævninger, således at du ikke pludselig kommer op i top skat, kan evt. Justeres ved at du betaler det med allerede beskattet penge, dvs de penge der ikke står på virksomhedskontoen.

Men skulle du holde det helt ude af virksomheden, vil du ikke få problemer, selv om du handler på dit cvr nr. du kan dog løbe ind i nogle reklamations regler der ændre sig hvis du handler med cvr frem for cpr.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 20:51

Ejler : Den fangede jeg ikke helt den der :)

Hvis jeg bruger pengene på bilen som en del af projektet, skal jeg vel betale moms til SKAT når jeg sælger igen ? :)

Det er i øvrigt enkeltmandsvirksomhed jeg har :)

Det var nu mere, om jeg må købe privat hos FTZ, Sanistål osv, hvis jeg opretter en konto med mit CVR nummer, eller om det ville få konsekvenser for virksomheden :)

Men du må gerne uddybe på en PB hvis det er :) for er der penge at spare, er det jo fint :) Vil bare ikke ha fingrene i klemme nogen steder :)

Og ja, det er spændende, skal bare ha danskernes øjne op for hvor mega smart det er :) Politiet er med på det, og Nordsjællands politi har fået alt udstyr til det, og næste, er så københavns politi :)

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 20:57

Jeg ville ikke gøre det til et projekt i din virksomhed, skat vil hurtigt kunne se at det er en privat hobby, desuden er der flere afgørelser hvor andre har forsøgt at gøre det samme, men har fået fingeren i klemme. 

Men du vil ikke få problemer hvis du handler på dit cvr nr til privat, så længe du sørger for at holde det uden for virksomheden.

og selv om skat heller vil finde 2-3 mia hos store virksomheder, så er det fortsat nemmere at finde 20.000 hos en lille virksomhed. Man må ikke glemme at store selskaber har råd til de dyreste rådgivere, som nok også er dygtigere end mange af dem der arbejder hos skat, da lønningerne er væsentlig højere på det private end i det offentlige :)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:08

Jakob har vel givet svaret.

Glem alt andet.

Mvh 

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:26

Når vi handler med den slags firmaer, betaler vi bare af vores private konto og slut med det.

Modtageren er fuldstændig ligeglad. De har bare en regel om at skulle bruge et cvr-nummer.

Og når du ikke trækker det fra, er skat også ligeglad.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 12:43

Super! Takker alle sammen :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)