Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er affiliates??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 105
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mit dumme spørgsmål, men er ny på webshop området og jeg er i tvivl om hvad affiliates er og hvordan man bruger det??

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Micka

Affiliates er en slags ambassadører for din butik.

Du opretter dig hos et annoncenetværk el. lign. og herigennem publicerer du annoncer eller tilbud som "ambassadørerne" kan bruge til at henvise potentielle kunder til dit website. Du kan afregne den trafik på forskellige måder. Noget af det typiske er at afregne pr. ordre som ambassadørerne skaber i din webshop.

Hvis de henviser en person, som køber for 100kr afregner således en fastsat procent (lad os for eksemplets skyld sige 15% = 15 kr til annoncenetværket/affiliaten).

På den måde kan du - med et godt affiliateprogram - skabe incitament hos mange andre onlinefolk til at henvise til din side og dermed skabe mere trafik (=flere potentielle kunder.)

mvh

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 105
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar - så blev jeg lidt klogere :)

kan du nævne nogle eksempler på annoncenetværk, så jeg er helt med :)

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas forklarer det så fint.

Hvis jeg har en hjemmeside om køleskabe og jeg reklamerer/sender besøgende videre til Whiteaway, er jeg affiliate for Whiteaway. Jeg er affiliate selv, da jeg har en del affiliate hjemmesider.

Jeg har også en webshop - Tennisspilleren.dk. På den webshop benytter jeg affiliates, i den forstand at jeg gennem Partner-ads tilbyder dem 12% salgsprovision. 'Mine' affiliates har altså sites der er indenfor den samme branche og derfor kan de sende besøgende videre til mig, og få 12% af salget.

Du skriver bare, hvis du har spørgsmål! :-)

Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 105
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

okey super, tak til jer begge :) så fik jeg noget mere jeg kan fordybe mig i :-P hihi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)