Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på vare fra kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal have bestilt nogen prøver hjem fra kina.

Men hvordan forholder jeg mig med hensyn til moms?

For står vel ikke moms på kvittering fra kina. De bruger paypal, og der står ikke moms.

Hvad gør jeg her, for er jo en udgift jeg skal trække fra.

Håber der er en der kan hjælpe.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 16:49

Når dine varer kommer ind i danmark skal de igennem told og skat
Er der tale om vare prøver og du ikke har betalt ffor dem er der ikke noget moms eller skat på dem.

koster det over 80 kr så skal du betale told.

Køber partier hjem til din virksomhed så skal du betale erhvervelsesmoms på 25%. :) 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54

1 - da det sker med videresalg for øje (modsat til rent privat brug) så bestiller du i dit CVR og får det med på pakken

2 Du SKAL være importregistreret: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

3 Du bogfører på en konto for varekøb uden for EU og den vil i næsten alle regnskabsprogrammer korrekt tillægge 25% af værdien som importmoms til din salgsmoms og samme beløb til købsmomsen så det ikke koster dig noget, da jo købte som momsregistreret men der er heller ikke nogen moms at trække fra i sagens natur http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html . Ved registrering på kontor for køb uden for eu indgår den automatisk som udgift og trækkes fra overskuddet

4 Hvis det er en vareprøve som er uden værdi og du intet har betalt - skal den være tydeligt mærket, og i princip også ændret så den ikke kan sælges (ex lille klip i ærmet eller SAMPLE stempel osv) ellers kan told mene at det nok ikke lige er en vareprøve men en vare

5 læs generelt om moms og told fra kina om du har flere kræfter http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

god vind med det   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 17:17

Tak for jeres svar

Er import registreret og det hele, så ingen problemer der :-)

Hvordan er det med sådan noget som hjemmeside, hvis man har fået en udvikler fra indien til at lave den, hvordan med moms der. Har nemlig en regning jeg har betalt, men hvordan skriver jeg den ind, jeg bruger dinero. Er der en der hedder ydelser/service eller

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyder som ydelseskøb verden under vareforbrug. Husk hvis det er en privat person så skal du ha dennes fulde navn og adresse +  fødselsdato/år og du skal så indberette det som B indkomst ved at logge på skat.dk - under menu ansatte - e-indkomst - vælg person ude CPR og udfyld felterne, så bliver der ikke dansk skattekonsekvens men det SKAL indberettes for at du har lovligt fradrag hvis det er en ydelse betalt til en privatperson

Denne beskriver hvordan, blot for en dansk, men på helt samme indberetningsbillede finder du lidt nede - INDBERET FOR PERSON UDEN CPR

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html

Er det fra indisk firma/selskab/virksomhed så du har deres CVR/ORG nummer, så har du ikke indberetningspligt

vh

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 17:32

Mange tak John. Man kan sgu altid regne med dig herinde, altid brugbare svar og lyn hurtig respons . Hav en dejlig dag.

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 17:41

Kan se jeg ikke har fået indberettet pengene fra hjemmeside til skat (altså moms registrering) Kan jeg stadig nå det eller skal man vente til 1. kvartal i 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

Ikke forstået hvad det er for penge hjemmeside - eller indien udvikler osv - Er det importmomsen du har misset i q 4 2013 - ja så KAN du lave ændringsblanket som jo ikke påvirker din moms så er det ikke et stort issue ville jeg bogføre og indberette selve importmomsen i 2014 for at være lavpraktisk. Du kan ikke indberette moms for 2013 mere uden at bruge deres efterindberetningsblanket, men den kan du sagtens bruge hvis du vil ha det korrekt i 2013

vh John H

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 18:55

Jeg købte en hjemmeside, fra et indisk firma og dem har jeg skrevet ind i mit regnskab som "køb af ydelser verden" - Men der viser den jo ingen moms, men er måske også rigtigt. Jeg kan så istedet bare trække det fra som udgift, men ikke som moms, er det sådan jeg skal forstå det?

Ja er sgu ikke så prof endnu til det regnskabshalløj :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35

Nej den konto skal meget gerne automatisk bogføre 25% ydelses importmoms uden for EU og 25% under købsmoms og det er jeg også ret sikker på den gør - se evt i kontoplanen hvad der står for moms og NEJ du må ikke føre på konto uden moms for du SKAL indberette importmoms som en del af statistik og dels kunne det jo være noget du også brugte privat og så måtte du ikke modpostere i købsmoms - så brug korrekt momskonto og får IMPORTMOMS SOM HER korrekt. der bør ikke fremgå moms af selve regningen hvis du har importeret korrekt i dit CVR nummer, det vil være en fejl helt enkelt

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)