Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO mod SU SMÆK?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den gode situation at jeg tjener fint i min virksomhed, og på den konto skal jeg betale SU tilbage. - men jeg kom til at tænke på, om jeg ikke kunne køre VSO, og lade nogle af pengene stå i selskabet til 25% selskabs skat. - Planen er i dette år, at stifte ApS, så jeg ville blot høre, om der er nogle ting jeg bør overveje inden jeg gør det?

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:48

Du skal ikke stifte et ApS for at bruge VSO. Denne er til enkeltmandsvirskomheder. Hvis du ikke bruger af de penge, som du tjener i virksomheden ville jeg bare bruge VSO (kun betale 25% skat af overskuddet) og ikke bruge tid/penge på at oprette et ApS.

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 2. Dec 11
Skrevet kl. 13:35

Hej Thomas

Tror du har misforstået, der bliver oprettet et ApS men det er af andre grunde. - Er der ikke noget jeg skal passe på med, vedrørende VSO?

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 14:16

Jo, du må kun tage penge ud af virksomheden til at betale de 25% skat med ellers kommer du til at betale en højere skat.

Skal aktiviteten du har nu i din enkeltmandsvirksomhed ind i ApS'et?

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:18
Tilmeldt 2. Dec 11
Skrevet kl. 15:30

Ja aktiviteten skal ind i aps'et men det bliver oprettet med kontanter.

Hvad mener du med det her:

"Jo, du må kun tage penge ud af virksomheden til at betale de 25% skat med" - er det ikke de penge man alder liggende i virksomheden, som der skal betales selskabs skat af?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51

1 -for at være i VSO skal selskabet drives effektivt og intensivt  noget med 50 timer om ugen - VSO må ikke bruges til ex hobby, men det lyder det som om du er fint med i. Du kan læse VSO HER  

Der skal du nok regne med at behøve revisorhjælp så du bruger den korrekt med adskillelse privat og virksomhed og du betaler så 25% aconto skat af det du ikke hæver og alm skat af det du hæver og det du ikke hæver påvirker ikke SU

Hvis du skal stifte ApS så gør det dog med det samme så du ikke skal ha  1 år VSO og derefter måske nedlægge det og så sælge over i ApS (som ofte ja er lettest kontant stiftet med skattede midler men revisor kan sige om skattefri omdannelse kan være en fordel) Skattefri omdannelse betyder ikke at man kan bruge penge der ikke er betalt skat af, men at ex goodwill og overværdi af aktiver ikke skal aktives men kan lægges over til senere beskatning i det nye ApS - så skattefri - faktisk ikke, men udskydning af evt ekstra skat der ville opstå ved lukning af det personlige selskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 19:20

Raggy:

"Jo, du må kun tage penge ud af virksomheden til at betale de 25% skat med" - er det ikke de penge man alder liggende i virksomheden, som der skal betales selskabs skat af?

Du må godt bruge noget af overskudet til betaling af virksomhedsskatten, resten opspares.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:37

kah:

Raggy:

Du må godt bruge noget af overskudet til betaling af virksomhedsskatten, resten opspares.

Jep, den beregnede acontoskat er altid hævet jvf. hæverækkefølgen.+

Tonny

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)