Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er noget galt i Danmark.. (og Amino)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person
Jeg oplever en tendens som jeg synes er meget uheldig, både generelt i samfundet, men i særdeleshed her på Amino.
Ofte er der tråde omkring en lille erhvervsdrivende, der bliver snydt så vandet driver af en kunde, eller leverandør, og beder om vejledning til at håndtere situationen.
Og der er næsten garanti for et størstedelen af svarene handler om at vende den anden kind til, glemme det, fokusere på de andre kunder etc.
Det er jo isoleret set rigtig nok, men det er meget ødelæggende for den generelle virksomheds- og aftalekultur.
Hvad er det for et signal vi får sendt til brådne kar, hvis vi bare ser gennem fingre med det fordi det er lettest?
Det er et signal til dem om at det er OK, og de vil helt sikkert både fortsætte med det, OG udbrede budskabet om at "de små" kan man bare behandle som man lyster.

Egentlig synes jeg at "vende den anden kind til" ideen, er meget egoistisk. Ja, det er den nemmeste udvej for den enkelte i situationen, men det ødelægger meget hvis det griber om sig.
Lige som i så mange andre forhold er der noget der i orden, og noget der ikke er, så jeg vil gerne opfordre til at vi sætter hådt mod hårdt når noget ikke er i orden.
Og langt de fleste ved jo godt hvad der er ok og hvad der ikke er.

Håber dette lille indspark kan give lidt stof til eftertanke, eller debat, nu kom jeg af med det i hvertfald :-)

P.S. Ja, der er ofte også en anden side af en historie, men det er ikke det som argumenterne med at vende den anden kind til forholder sig til, men udelukkende det at lade "svindleren" i fred og selv komme videre.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget enig Jesper.
Man skal som erhvervsdrivende sørger for at alle aftale på plads. Betaler en kunde ikke, så får de en venlig påmindelse. Betaler de stadig ikke, så får de rykker og sagen bliver sendt til inkasso, og det er fuldstændig lige gyldigt om beløber er på kr 1.000,00 eller kr 100.000,00

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig Jesper.

5 stjerner herfra.

Jeg har flere gange måbende konstateret, at platugler bliver båret rundt i guldstol på Amino.

En dårlig udvikling, hvis det er en spejling af den generelle tendens på internettet. Det er det forhåbentlig ikke.

Mvh. John.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

Jeg har flere gange måbende konstateret, at platugler bliver båret rundt i guldstol på Amino.

En dårlig udvikling, hvis det er en spejling af den generelle tendens på internettet. Det er det forhåbentlig ikke.

Ja, det er en dårlig udvikling og som jeg skrev, også et udtryk for en vis egoisme, som jeg desværre møder mere og mere uden for internettet også. (Hvor det så er efterhånden)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg, så ikke enig i.  Det kan aldrig være Amino ansvar eller samfundets, hvordan man håndtere mødet med platugler på Amino eller samfundet generelt. Et ansvar for en konkret situation starter hos dig selv ved en eller anden form for aktiv handling med et valg set i relation til din forretning og måden du driver den i forhold til dit møde med platugler.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia Hass:
Det er jeg, så ikke enig i.  Det kan aldrig være Amino ansvar eller samfundets, hvordan man håndtere mødet med platugler på Amino eller samfundet generelt. Et ansvar for en konkret situation starter hos dig selv ved en eller anden form for aktiv handling med et valg set i relation til din forretning og måden du driver den i forhold til dit møde med platugler.

Det er helt klart IKKE Aminos eller samfundets ansvar!
Det jeg mener er at jeg ser en tendens i samfundet og især på Amino, som jeg finder forkert, det er ikke det samme som at det er budbringerens ansvar.
Så igen, jeg inviterer til en debat om brugernes her og folkets ansvar for at stå op for hvad der er rigtigt og hvad der ikke er, i stedet for blot at vælge den nemme løsning.
Det var jeg det jeg mente med at "Der er noget galt" Smile

Men godt at få en chance for at præcisere det! 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:
P.S. Ja, der er ofte også en anden side af en historie, men det er ikke det som argumenterne med at vende den anden kind til forholder sig til, men udelukkende det at lade "svindleren" i fred og selv komme videre.

Yes Helt enig Jesper og jer andre.!!!!!

Svindlere og dårlige betalere skal bekæmpes.

Så lige i TV. en gardinhandler på Falster der har ca. 30.000 udestående hos en 68 årig, der havde taget fusen på ham og flere erhvervsdrivende i området.

Nu havde gardinhandlen meldt ham til politiet, og den var nu kommet for retten via politiet. Gardinhandlen var ligeglad med sine ca. 30.000 kr. bare han fik den 68 årig puttet i spjældet. Og iflg. anklager der blev udspurgt foran retten, kunne den 68 årige, godt forvente et ophold bag tremmer.

Har selv en lignede sag til ca. 29.000 kr. med en  fra Aalborg området, der kalder sig virksomhedsmægler. der af mig har fået lavet arbejde i Skælskør området.

Retten i Aalborg har været mig hjælpsomme, da jeg bl.a. ikke havde mandens cpr, nr.  De søger ham nu ved hjælp af politiet. Samtidig med at hans "eks. kone" (påstår at de ligger i skilsmisse forhandlinger) har fået forkyndt en stævning og hendes advokat har bedt om 3 uges udsættelse til svarskrift. Da jeg har stævnet dem in solidum.

Kommer de ikke til lommerne får de samme behandling hos politiet, de viste jo godt de ikke kunne betale. Wink

Senere har jeg også via Debitorregistret fået konstateret, at er opført derinde, og hun har et par ejendomme i forbindelse med fast ejendom, så her kommer der udlæg fra min side.

Jo de skal fandeme forfølges, uanset om de er stor eller mindre svindlere m.m., og om de er på Amino eller ej.

BASTA - Derfor skal dårlige betalere omtales

Og sådan vælger har her http://www.amino.dk/forums/t/221733.aspx og få has på de dårlige betalere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jeg så enig, at enhver skal betale for det arbejde de har fået udført. Det er grotesk når enkelt personer snyder flere. Men jeg mener nu stadigvæk at når tendensen er sådan så må også selv tage et ansvar for sin situation, så man undgår at blive snydt. Det kan man ikke være tjent med.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia Hass:
Men jeg mener nu stadigvæk at når tendensen er sådan så må også selv tage et ansvar for sin situation, så man undgår at blive snydt. Det kan man ikke være tjent med.

Er jo så netop det jeg mener! Også for alle andre iværksætteres skyld.
Lad os ikke bukke under for platugler, men tag kampen op for os alle. 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)