Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det på mode at starte en virkesomhed fra en kælder, køkkentet..eller med 300kr i lommen!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ærligt !

Mon nogen bruge det, uden det passer for komme i medier ? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:07

Jeg har nu aldrig før hørt en iværksætter sige:

"Vi kom i Børsen i dag. Ikke på grund af vores produkt/service. Nej, kun på grund af, at vi startede virksomheden i kælderen."

Men du skal tænke på, at vi er i en tid, hvor opstart af virksomhed kan gøres hjemmefra computeren, og at det ikke en gang kræver et fysisk varelager eller et kontor for at drive virksomheden. Derfor vælger flere folk at starte op med beliggenhed i hjemmet, eller kælderen som du påpeger.

Det er da et sjovt twist som iværksætter at kunne sige, at man startede op i kælderen, køkkenet eller noget andet, når virksomheden har vokset sig stor. Men at folk decideret siger det for at få omtale, tror jeg næppe. 

Den virkede måske i 1999, men der var tiden også en anden.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:13

Motivation:
Helt ærligt !

Mon nogen bruge det, uden det passer for komme i medier ? 

Hvem er det lige der siger det ?. Har nemlig ikke hørt den fornylig. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:16

Jamen jeg har heller ikke hørt nogen sige det, klart folk ikke siger sådan noget!

Men man skulle tro, skal man starte virkesomhed i kæleren for opnå succes!

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:18

Tja, mon ikke det bare sommetider er svært at få et lån i disse for riget så vanskelige tider? ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

alt er vel muligt men det lyder lidt som den rige forretningsmand der fortæller journalisten om forretningsstarten og hvordan han blev så styrtende rig

Jeg startede med at købe 1 blyant for 10 øre og solgte den for 20 øre

Så købte jeg 2 blyanter for 20 øre og solgte dem for 40 øre

Så købte jeg 4 blyanter for 40 øre og så

arvede jeg min fars mange millioner og har ikke lavet noget siden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har desværre ikke en kælder, jeg kan sidde i, så jeg må tage til takke med stuen eller den lokale Starbucks.

Jeg kunne ikke drømme om at starte for lånte penge igen. Been there, done that! Jeg starter op på et minimalt budget, selvom jeg forsøger at skabe en international virksomhed fra Dag 1. Jeg har en rimelig god opsparing, men den rører jeg ikke p.t. Jeg ved at jeg får nogle ret store hosting omkostninger, så opsparingen bliver brugt når der bliver brug for det, og ikke før.

Fordelen ved at starte op på et minimumsbudget er, at jeg ikke stifter gæld, og jeg bygger virksomheden op, en kunde ad gangen, og bygger værdi i min virksomhed. Så den dag hvor jeg skal bruge kapital til at skalere hurtigere end indtægterne tillader, vil jeg være mere attraktiv for en investor. Nul gæld, positiv bundlinje og vækst får investorer til at klappe i hænderne af glæde. 

Mvh Carsten

Mit kontor:

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:47

Ja gu er det på mode - det har alle dage været moderne at forvandle ingenting til en stor succes alene ved hjælp af vilje, talent og hårdt arbejde. Det vil efter min bedste overbevisning også være på mode i den kommende sæson, så se du dig bare om efter et godt kælderlokale ;)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Den amerikanske forsker Saras D. Saravethy har undersøgt, hvad der karakteriserer succesfulde iværksættere og konkluderer, at kompetencer der minder om dem, som Klods Hans havde, er væsentlige.

Hun har i sin forskning studeret 30 succesfulde iværksættere i USA, og hun har fundet disse tre fællestræk:

1. De bruger aktivt deres personlighed og evner
  2. De bruger den uddannelse, oplæring og erfaring de måtte have
  3. De gør brug af netværk og hvem de kommer til at kende

Med de tre kompetencer går iværksætteren i gang med at udforske de muligheder, som kan give ham en succesfuld virksomhed. Og det er meget muligt at nogle af disse startede i en kælder på den lokale Starbuck.

Læs hele artiklen Du kan godt gå igang uden en klar ide

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)