Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma konto 5000 kr??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg og en ven er ved at lave en I/S, og er det ikke noget om at det er lov pligtigt at have en firma konto?

Vi har fået at vide i jyske bank, at det koste 5000 kr. at oprette en firma konto, hvilket vi synes er ret dyrt.

Er der nogen der ved om der findes der alternativer for nogen så små som os? Og det er vigtigt for os at starte op med så små omkostninger

så muligt.

Emil og Erik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det lyder vel lidt dyrt og nej der er ikke krav om erhvervskonto for et I/S men det er jo langt mest praktisk at ha en fælles konto som tilhører virksomheden, så jeg ville nu nok dels presse prisen, dels prøve andre banker. 

Læs her om ERHVERVSKONTO CONTRA PERSONLIG KONTO I VIRKSOMHED og evt her om at FÅ EN GOD START I BANKEN MED NY VIRKSOMHED 

Det bør være muligt for jer, hvis ikke I er kendt som dårlige betalere, at finde nogen der vil levere erhvervskonto til mellem 0 kr og 1500 kr i gebyr vil jeg mene. Værre ser det selvsagt ud hvis en af jer skulle stå i RKI. Prøv f-eks. Nordea og en eller to mindre lokale banker

God vind med det og lad os høre hvad der lykkes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt voldsomt. Jeg mindes ikke at have betalt for at få en konto i Jyske bank. Dog betaler jeg for firmadankort mm. og den gang jeg havde Danske Bank i firmaet betalte jeg et årligt gebyr for netbank osv. mon ikke du skulle prøve at snakke med en anden afdeling?

- Dennis

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte sydbank. De er rigtig gode til erhvervskunder. Vi er i hvert fald rigtig glade for dem. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jo tilbøjelig til at tro, at det store spørgsmål er kreditrammen. Vi har op til flere konti i vores firma, som sådan set bare er oprettede som en slags privatkonti, fordi overtræk/kassekredit ikke var et issue.

Disse privatkonti bruges så udelukkende i vores firmas regi og det fungerer upåklageligt.

Det skal siges, at vi har en enkeltmandsvirksomhed, så vi står jo personligt inde for alle konti. Men ingen af bankerne har stillet spørgsmålstegn ved  ejerskabet eller at navnet på ejeren er et firma.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal absolut ikke betale kr. 5.000 for en firmakonto som nystartede. Hvilken bank bruger i hver især? Kontakt jeres nuværende banker. Jeg har været Nordea privatkunde i 22 år, og har altid haft fri (gratis) adgang til oprettelse af alm. erhvervskonti samt selskabskonti. I mine 6 år som selvstændig har de aldrig opkrævet gebyrer for konti, og heller ej for bestilling af VISA kort tilknyttet kontiene mv. Og heller ikke før jeg blev Fordel+ kunde.

Jeg har ofte hørt om banker som prøver at opkræve gebyrer for deres eksisterende privatkunder når de vil have oprettet konti til deres nystartede virksomheder. Det synes jeg ikke er i orden. Hvis man som privatkunde i en bank ikke i forvejen har et tillidsforhold med sin bank, og de dermed kræver gebyrer for nystartede iværksættere, så skal man overveje at skifte bank.

Fra Haderslev
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Jeg har selv oprettet erhvervs konto for et par måneder siden ved danskebank, oprettelsen var ganske gratis dog skal der lige siges at der kommer et gebyr på 800 kr. årligt ca.

Venlig hilsen

Aske Sørensen.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gjorde det at jeg oprettede endnu en konti, til mit firma, ved faktisk ikke om det er lovligt, men det gjorde jeg :)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

Jeg har for noget tid siden, åbnet jeg et erhvervs konto i arbejdernes landsbank sammen med en ven og det kostede intet.

Hvis det er har du den mulighed for at skrive til bankerne med netop dette spørgsmål hvor de så vil svare hvad der kræves af jer. Jeg vil dog sige at det også har noget at gøre med jeres personlige økonomi, ser den fornuftig ud jamen så burde der ikke være det store. Samt handler det også om hvilken virksomhed det er i skal have, om i skal låne osv.

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal absolut ikke betale 5000 kr. for firmakonto.

Den har jeg ikke hørt før. Vil da meget gerne høre grunden til at de siger det.

Har i Jyske Bank som privat?

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)