|
Der er løbende ganske mange spørgsmål om skat. Det mest oplagte er: Hvad skal jeg betale i skat af min indtægt fra en ny forretning. Det relativt enkle svar er, at man betaler samme skat af sine indtægter fra virksomhed som af sin almindelige lønindkomst. Man har alle sine normale fradrag først, men hvis den nye indtægt kommer oven i noget man tjener i forvejen, så man har brugt sine fradrag - OG ligger under topskattegrænsen, ja så skal man sætte ca 44% af til betaling af skat. Bedst er det helt enkelt at forskudsregistrere, ændre så mange gange man vil under året, da man så får helt præcist besked om skatten men Når nu vi er i denne periode med årsopgørsler så minder jeg lige om PERSONLIG SKAT - HVORDAN OG HVILKE PROCENTER som dækker lønmodtagere i hovedsagen Ejere af personlig virksomhed finder en del svar her i SKAT VED DRIFT AF PERSONLIG VIRKOMHED - Jeg går ud fra at ejere af selskaber ved de skatter via løn som oppe under personlig skat og skal indgive selskabs selvangivelse Så er der SKAT PÅ HONORAR OG FREELANCE - hvordan beregnes det, beskattes og indberettes Og endeligt HVORDAN MED FORSKUD 2014 MED INSTRUKTIONS VIDEOER FRA SKAT Jeg ved det kan ligne bombardement, men det er ud fra hvad jeg har oplevet af spørgsmål her inde og på facebook de seneste uger og I kan jo bare bladre videre eller vælge kun det som måske kunne være jer til hjælp. Som altid er alle velkomne til at skyde igen hvis der er oplagte fejl i materialet God Onsdag vh John H |
Mange spørgsmål om skat
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem